English

آمریکا نگران از موفقیت‌های نیروهای مقاومت در مبارزه با تروریست‌ها

آمریکا نگران است پس از نقش آفرینی نیروهای مقاومت در آزادسازی فلوجه، حشد الشعبی در عملیات موصل نیز حضوری تعیین‌کننده داشته باشد.

عباس حاجی نجاری، کارشناس مسائل غرب آسیا، درباره وضعیت کنونی نیروهای تروریستی در عراق و سوریه به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: اتفاقات ماه های اخیر در این دو کشور روند نزولی و افت جریان‌های تروریستی را تثبیت کرده است. آزادسازی فلوجه باعثشد داعش در عراق پایگاه مهمی را از دست دهد و تجمیع نیروهای داعشی در موصل به معنای محاصره آن‌ها است.

وی ادامه داد: عقب راندن داعش در عراق نتیجه حضور نیروهای مقاومت، خدمات مستشاری و ارتش این کشور است. در سوریه نیز قطع جاده کاستیلو در شمال حلب به معنی ضربه سنگین به حامیان جبهه النصره است. در چند ماه اخیر آمریکا، عربستان و ترکیه تجهیزات پیشرفته نظامی و موشک به جبهه النصره تحویل دادند تا بتواند در مقابل ارتش سوریه ایستادگی کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تلاش برای حفظ حلب از سوی تروریست‌ها را ابزاری برای چانه زنی در مذاکرات صلح دانست و تصریح کرد: خارج شدن کنترل جاده کاسیتلو شکست بزرگی برای حامیان جبهه النصره است.

حاجی نجاری حضور وزرای دفاع کانادا و آمریکا در بغداد را نیز تلاشی برای کنار زدن نیروهای مقاومت از عملیات آزادسازی موصل بر شمرد و افزود: در عملیات فلوجه کار اصلی را نیروهای حشد الشعبی انجام دادند. اگر قرار باشد در موصل نیز این نیروها حضور یابند آمریکا صحنه عراق را از دست خواهند داد. به همین تلاش دارند با حضورشان در این کشور دست کم پیروزی را به نام خود تمام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه