English

خبرهای خوبی در مسائل هسته‌ای داریم / ورود جدی ایران به طرح بین‌المللی «ایتر»

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مسائل هسته‌ای در ابعاد فنی خوب پیش می‌رود و خبرهای خوبی در این حوزه داریم، گفت: مذاکرات خوبی در پاریس انجام و قرار شد ایران به صورت جدی در طرح بین‌المللی گداخت هسته‌ای(ایتر) وارد شود.

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه برگزاری نماز عید سعید فطر در گفت‌وگویی اظهار داشت: به امت اسلامی و ملت بزرگوار خودمان که از ابتدای تاریخ ریشه در وحدانیت داشته‌اند، عید فطر را تبریک می‌گویم.

وی افزود: این ملت بعد از تجلی انقلاب با کلمه الله اکبر حیات طیبه خود را شروع کرده و این عید یادآور بازگشت افراد به وجدان و فطرت خود است. ما از فرصت رمضان استفاده کردیم که خودمان را ارزیابی کنیم که چقدر در راستای رضای خدا کار کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مسائل هسته‌ای در ابعاد فنی خوب پیش می‌رود، گفت: هفته پیش پاریس بودم و در آنجا مذاکرات خوبی داشتیم.

صالحی عنوان کرد: در ارتباط با همکاری‌های بین‌المللی به خصوص در طرح بین‌المللی ایتر(طرح بین‌المللی گداخت هسته‌ای) قرار شد ایران به صورت جدی وارد شود آنها هم استقبال کردند. ما به صورت فراگیر صحبت کردیم و وارد جزییات شدیم.

وی با بیان اینکه خبرهای خوبی در بحثهسته‌ای داریم، تصریح کرد: امور در بعد فنی خوب پیش می‌رود، اما تا به انتها نرسد، نمی‌توانیم مطرح کنیم و به موقعش مطرح می‌کنیم.

۳۴ کشور در کادراش واقع در اکس آن پروانس فرانسه، در یکی از بزرگ‌ترین همکاری‌های علمی روی سیاره زمین، دست به دست هم داده‌اند تا با استفاده از همان فرآیندی که در خورشید رخ می‌دهد، انرژی تولید کنند.

این طرح بین‌المللی گداخت هسته‌ای معروف «ایتر» نام دارد که به زبان لاتین به معنی «راه» است. هدف، تولید انرژی برق ارزان و سالم برای محیط زیست و تداوم‌پذیر با استفاده از فرآیند هم‌جوشی در نوع جدید راکتور هسته‌ای است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی