English

حامیان افراط‌گرایان در منطقه خود به اسارت و گروگان آنها درخواهند آمد

سفیر ایران در آنکارا گفت: حامیان افراط‌گرایان به واسطه عملکرد و روابط مخفی، به گروگان و اسارت افراط‌گرایان درخواهند آمد و متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین و خسارت‌های جبران‌ناپذیر خواهند شد.

حامیان افراط‌گرایان در منطقه خود به اسارت و گروگان آنها درخواهند آمد
به گزارش خبرگزاری موج، محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر ایران در آنکارا در نشست با اصحاب اندیشکده‌های اورسام، اویم، سدا، بنیاد اربکان و جمعی از اساتید علوم سیاسی دانشگاه‌های ترکیه مهم‌ترین مسائل و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد.
وی در این دیدار با اشاره به موضوع افراط و خسارت‌هایی که از این ناحیه به جهان اسلام وارد شده است، اظهار داشت: بحثافراط‌گرایی مهم‌ترین مساله منطقه و جهان است، متاسفانه برخی کشورها برای تامین منافع خود از پدیده افراط و افراط‌گرایان استفاده کرده و از آنها به صورت بی‌دریغ حمایت کرده‌اند، در این شرایط در کوتاه مدت شاید حامیان افراط احساس موفقیت داشته‌اند ولی به واسطه عملکرد و روابط مخفی، حامیان افراطیون به گروگان و اسارت افراط‌گرایان درخواهند آمد و در نتیجه متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین و خسارت‌های جبران‌ناپذیر خواهند شد.
سفیر ایران با اشاره به گسترش اقدام‌های تروریستی افراط‌گرایان در سوریه، عراق، ترکیه و دیگر نقاط جهان گفت: عملیات اخیر تروریستی در فرودگاه استانبول نکته مهم و معناداری است که باید نسبت به آن توجه شود.
وی افزود: جولان تروریست‌ها نشان می‌دهد یک جای کار محاسبات و تعامل با گروه‌های افراطی اشتباه بوده است. اندیشکده‌ها باید این روی اشتباهات محاسباتی تمرکز کرده، راه چاره و علاج برای درمان مشخص کنند.
طاهریان در پایان خواستار مشارکت و هم فکری موسسات مطالعاتی ترکیه با موسسات ایرانی برای ارائه راهکار مناسب برای برخورد با مشکلات و رفع موانع توسعه صلح و ثبات در منطقه و رفع و رجوع مشکلات مناسبات دوجانبه شد.
در این دیدار حاضران توضیحاتی در خصوص جایگاه موسسات مطالعاتی ترکیه بیان کرده و ضمن تشریح دیدگاه های خود مبنی بر علل و عوارض افراط‌گرایی در مورد لزوم توسعه مناسبات و مبادلات با اندیشکده‌های ایرانی از جمله دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی در جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.
همچنین شرکت‌کنندگان بر اهمیت توسعه گفت‌وگو و رایزنی اندیشکده‌های ایران و ترکیه درباره جاده ابریشم و سازمان همکاری‌های شانگهای و سایر موضوعات مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه