English

سخنگوی وزارت امورخارجه اتریش:

اتریش توانایی میزبانی ساز و کار مالی ویژه ایران و اروپا را ندارد

سخنگوی وزارت امورخارجه اتریش به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اینکه اتریش میزبان سازوکار مالی ویژه اروپا برای حفظ کانال پرداخت به ایران باشد، پاسخ داد.

اتریش توانایی میزبانی ساز و کار مالی ویژه ایران و اروپا را ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، پیتر گوشل بائر سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی اتریش (آپا) به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال اینکه اتریش میزبان سازوکار مالی ویژه اروپا برای حفظ کانال پرداخت به ایران باشد، پاسخ داد.

وی در این باره گفت: از ما درخواست شده بود آیا اتریش می‌تواند میزبان این سازوکار مالی موسوم به اس‌پی‌وی باشد. ما این درخواست را به‌طور دقیق با دیگر وزارت‌خانه‌های مربوطه و موسسات مالی، شامل بانک ملی‌مان بررسی کردیم.

گوشل بائر افزود: نتیجه این بررسی‌ها این است که هنوز سوالات زیادی هست که پاسخ قطعی برایشان وجود ندارد. به همین دلیل ما به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر قادر به میزبانی اس‌پی‌وی نیستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اتریش همچنین تصریح کرد: سوالات فنی زیادی درباره تاثیر این سازوکار وجود دارد که بی‌پاسخ هستند. اگرچه اتریش از اساس از اس‌پی‌وی حمایت می‌کند، باید به‌گونه‌ای طراحی شود که به اهدافش دست یابد.

شبکه بلومبرگ روز سه‌شنبه در گزارشی آورده بود که اتحادیه اروپا اتریش را بهترین گزینه برای میزبانی سازوکار مالی ویژه‌اش برای مقابله با تحریم‌ های آمریکا علیه ایران پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای می‌داند و رایزنی‌ها در این زمینه در جریان است. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه دسامبر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل از قصد اروپا برای راه اندازی این سازوکار خبر داد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به‌طور یک‌جانبه تحریم‌ ها علیه ایران را که با اجرای توافق هسته‌ای لغو شده بود، به‌طور مجدد اعمال کرد که با مخالفت سایر کشورها به ویژه طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای مواجه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی