English

برگزاری شب ایرانی در ترکیه

مراسم ویژه شب ایرانی در چارچوب هفتمین جشنواره بین‌المللی رمضان با حضور سفیر ایران، شهرداری کچی اورن، هنرمندان ایرانی، جمعی از نمایندگان مجلس ترکیه، صدها تن از شهروندان ترکیه و ایرانیان مقیم برگزار شد.

برگزاری شب ایرانی در ترکیه

به گزارش خبرگزاری موج، در ابتدای این مراسم مصطفی آک با حضور در غرفه ایران و افتتاح آن که مزین به کتاب‌ها و صنایع دستی کشورمان شده بود، با سفیر ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ادامه سفیر ایران در سخنان کوتاهی ابتکار برگزاری جشنواره بین‌المللی رمضان را اقدامی خداپسندانه و مفید برای شناسایی فرهنگ‌های مختلف رمضان بین کشورهای مسلمان و دوست و همسایه قلمداد کرد و گفت: چنین گام‌هایی موجب نزدیکی هرچه بیش‌تر جوامع اسلامی به یکدیگر خواهد شد.

شهردار کچی اورن نیز از حضور گسترده ایران در برپایی غرفه رمضان و اعزام هنرمندان ایرانی برای پر رنگ کردن جشنواره تقدیر کرد و خاطرنشان کرد: همکاران ایرانی ما در سال‌هایی که این جشنواره برگزار می‌شود، همت بزرگی برای معرفی بخشی از فرهنگ و تمدن بزرگ ایران به خرج داده‌اند.

تواشیح خوانی گروه تواشیح مشهد مقدس، اجرای موسیقی و رقص فولکلور «یاقوت جام» گروه سنتی تربت جام، در جشنواره روز ایران مورد توجه و استقبال حاضران قرار گرفت.

این هفتمین سال متوالی است که شهرداری کچی اورن به منظور آشنایی مردم ترکیه با فرهنگ، آداب و سنن مردم کشورهای مسلمان اقدام به برگزاری جشنواره، برپایی غرفه‌ و اختصاص یک شب به کشورهای اسلامی از جمله ایران می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه