English

کارشکنی‌های ریاض در ایجاد مانع برای اعزام حجاج ایرانی به مناسک حج

معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری در دیدار رئیس سازمان دیانت ترکیه به تشریح کارشکنی‌ها، عدم پاسخگویی و رفتار و عملکرد غیر سازنده مقامات سعودی در ایجاد مانع و جلوگیری از اعزام حجاج ایرانی به مناسک حج پرداخت.

کارشکنی‌های ریاض در ایجاد مانع برای اعزام حجاج ایرانی به مناسک حج

به گزارش خبرگزاری موج، «محمدرضا باقری» معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری با «محمد گورمز» رئیس سازمان دیانت ترکیه، دیدار و ضمن ارائه پیام حجت‌الاسلام قاضی عسکر، جزئیات کارشکنی‌های عربستان برای ایجاد مانع و جلوگیری از اعزام حجاج ایرانی به مناسک حج تمتع را تشریح کرد.

این دومین دیدار باقری با گورمز در سه ماه اخیر در خصوص همکاری‌های دوجانبه و تنویر اذهان عمومی ترکیه نسبت به کارشکنی‌های عربستان در جلوگیری از اعزام حجاج ایرانی به مناسک حج است.

معاون امور بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری پیش از این دیدار گفت: به ترکیه آمده‌ام تا پیام کتبی حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت را ارائه و ریاست اداره دیانت ترکیه را در جریان آنچه بین ایران و عربستان اتفاق افتاده قرار دهم و همین طور افکار عمومی و مردم مسلمان ترکیه را از رفتارهای مغرضانه ریاض مطلع سازم.

وی تاکید کرد: مسوولان بعثه و سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های گذشته پیگیری‌های فشرده برای اعزام حجاج ایرانی به منظور حضور در فریضه حج تمتع را از طریق مقامات سعودی و وزیر حج عربستان دنبال کرده‌اند که پس از پنج ماه تاخیر و کارشکنی سعودی‌ها، نتیجه‌ای حاصل نشد.

باقری تاکید کرد: مسوولیت ناپذیری، کارشکنی، عدم پاسخگویی و رفتار و عملکرد غیر سازنده مقامات سعودی، در جهت مانع تراشی و جلوگیری از عزیمت حجاج ایرانی به حج تمتع واجب، صد عن سبیل الله است و این عملکرد موجب خرسندی دشمنان اسلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه