English

ادعای انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا درباره پرتاب موشک ماهواره‌ بر ایران

سه کشور اروپایی امضا کننده توافق هسته‌ای و آمریکا پرتاب موشک ماهواره‌بر ایران را محکوم کردند و مدعی شدند که این اقدام با قطعنامه 2231 شورای امنیت ناسازگار است.

ادعای انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا درباره پرتاب موشک ماهواره‌ بر ایران

به گزارش خبرگزاری موج، انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مشترک پرتاب موشک ماهواره‌بر ایران را با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که در تایید توافق هسته‌ای به تصویب رسید ناسازگار دانستند و مدعی شدند که این فعالیت ها منطقه را بی‌ثبات می کند.

در این بیانیه آمده است: ما این اقدام را محکوم می کنیم. ما از ایران می‌خواهیم تا هیچ موشک بالستیکی را بیش از این پرتاب نکند و فعالیت‌های مرتبط را انجام ندهد.

آمریکا نیز روز جمعه در واکنش به پرتاب موشک ماهواره‌بر ایران شش شرکت ایرانی را تحریم کرد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد: ایران در حال زیرپا گذاشتن تعهدات خود است و ما نمی توانیم به آنها اطمینان کنیم. آمریکا در دولت کنونی به ایران اجازه نخواهد داد از مسئولیت رفتارهایی که منافع ما و متحدان ما را تهدید می کند، شانه خالی کند.

وی افزود: ما همچنین به اعمال پیامدهایی تا زمانی که ایران این اقداماتش را متوقف و به طور کامل با قطعنامه‌های شورای امنیت همکاری کند، ادامه می دهیم.

به گزارش آسوشیتدپرس آمریکا در تحریم‌های روز جمعه خود شش زیر مجموعه شرکت صنعتی شهید همت را هدف قرار داده است که به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا در مرکز برنامه موشکی بالستیک ایران است.

به گزارش خبرگزاری موج، محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان هرگونه اتهام مبنی بر اینکه ایران با پرتاب موشک ماهواره‌بر خود مرتکب اقدامی غلط شده است را رد و تاکید کرد که جمهوری اسلامی به طور کامل به توافق هسته‌ای عمل می کند و لفاظی و اقدامات آمریکا علیه ایران نشان دهنده سوء نیت آن است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران سلاح هسته‌ای تولید نمی‌کند و نخواهد کرد بنابراین اصولا نمی‌تواند چیزی تولید کند که برای حمل آنها (سلاح هسته‌ای) طراحی شده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه