English

حزب جمهوری خلق ترکیه برای گسترش مناسبات تهران - آنکارا تلاش می کند

سفیر کشورمان در آنکار و رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه بر لزوم توسعه مناسبات و وجود مشترکات فراوان بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری موج، ابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر ایران در این ملاقات با اشاره به شکست کودتا در ترکیه و تبریک پیروزی مردم در دفاع از دموکراسی مقابل کودتاگران گفت: تاریخ مصرف کودتا منقضی شده و مردم منطقه اجازه نخواهند داد که زور بر مردم‌سالاری چیره شود.
طاهریان با اشاره به توافق میان رؤسای جمهور ایران و ترکیه در جهت توسعه و تعمیق مناسبات اقتصادی میان دو کشور خصوصا برای دستیابی به حجم مبادلات ۳۰ میلیارد دلاری، تاکید کرد: اقدامات لازم برای رفع موانع و بسترسازی مناسب به منظور تسهیل همکاری‌های تجاری و اقتصادی در دست انجام است. سفیر ایران با اشاره به اهمیت تامین ثبات و امنیت در منطقه و توسعه همکاری‌های مشترک دو کشور در این خصوص افزود: مقامات دو کشور در جهت مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم با هدف برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه عزمی راسخ دارند. در این دیدار کلچیدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه با اشاره به اشتراکات متعدد موجود میان دو کشور نسبت به علاقه مندی این حزب برای توسعه و تحکیم مناسبات میان دو کشور تاکید کرد. او ادامه داد: گسترش مناسبات ایران و ترکیه باید در تمامی زمینه‌ها و از جمله در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و علمی مورد حمایت کامل همه گروه‌ها و مجریان در دو کشور قرار گیرد و حزب جمهوری خلق به عنوان دومین حزب مجلس کبیر ترکیه تمامی مساعی خود را در این مسیر به کار خواهد بست. رهبر حزب جمهوری خلق با اشاره به تحولات اخیر ترکیه و شرایط جدید منطقه، خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور تاثیرگذار و مهم منطقه باید بیش از گذشته برای برقراری صلح، ثبات و تامین امنیت منطقه همکاری و هماهنگی داشته باشند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه