English

معافیت شرکت چینی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادامه دارد

دولت آمریکا معافیت موقت یک شرکت بزرگ چینی از تحریم‌های وضع شده علیه ایران را بار دیگر تمدید کرد.

معافیت شرکت چینی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال شرکت تجهیزات ارتباطی زد تی ای (zte) چین که از سوی مقامات آمریکایی به نقض تحریم‌های تجاری علیه ایران متهم شده است، برای دومین‌بار از این محدودیت‌ها معاف شد و هم‌چنان می‌تواند به داد و ستد با آمریکا بپردازد.

دولت آمریکا در مارس سال گذشته شرکت زد دی ای به دلیل تلاش برای صادرات مجدد برخی تجهیزات به ایران به نقض تحریم‌های آمریکا علیه تهران متهم شد اما واشنگتن برای دومین‌بار تصمیم گرفت تا معافیت موقت این شرکت چینی از تحریم‌های ایران را اعمال کند.

زد تی ای برای تولیدات خود از قطعات آمریکایی استفاده می‌کند و پس از آن که دولت آمریکا به دلیل این اتهام شرک زد تی ای را در فهرست سیاه خود قرار داد برای ادامه روند تولیداتش با مشکلاتی مواجه شد. دولت آمریکا ابتدا معافیت این شرکت از تحریم‌ها را تا پایان ماه ژوئن قرار داد و اعلام کرد که اگر زد تی ای به درستی با واشنگتن همکاری کند این معافیت را تمدید خواهد کرد.

شرکت زد تی ای پس از انتشار این خبر بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد: ‌ ما از این تصمیم که منجر به تجوید معافیت موقت‌مان شده است، بسیار خرسندیم، چرا که بازتاب دهنده ادامه تلاش‌های ما برای عمل به تعهدات‌مان و ارتقاء برنامه همکاری‌مان است.

بنا بر اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، تمدید دوباره معافیت شرکت زد تی ای از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تا ۲۸ نوامبر ۲۰۱۶ معتبر خواهد بود.

کارشناسان کنترل صادرات آمریکا در گفت‌وگو با وال استریت ژورنال از احتمال تمدید دوباره این معافیت پس از ۲۸ نوامبر و سرانجام احتمال حل نهایی این مساله خبر دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه