English

مراجعه زنان به دندانپزشکی بیشتر از مردان است

جراح و متخصص بیماری‌های لثه با اشاره به اینکه بهترین فاصله کشیدن دندان و ایمپلنت حداقل دو ماه است، گفت: افرادی که استعمال سیگار و قلیان در آنها زیاد بوده کاندیدای مناسبی برای انجام ایمپلنت نیستند.

مراجعه زنان به دندانپزشکی بیشتر از مردان است

 

به گزارش خبرگزاری موج، امیرحسین شایگان در نشست خبری که در ارتباط با ششمین همایش ایمپلنت برگزار شد، اظهار داشت: بهترین فاصله کشیدن دندان و انجام ایمپلنت که حداقل دو ماه بوده البته این مسأله به شرایط بیمار بستگی دارد.

وی افزود: افرادی که مبتلا به دیابت بوده و قند کنترل نشده دارند نمی‌توان برای آنها ایمپلنت گذاشت چرا که این افراد تراکم استخوان در آنها متفاوت بوده و کمتر است لذا حفره ایجاد شده برای ایمپلنت سبب پوچ شدن استخوانشان می‌شود.

جراح و متخصص بیماری‌های لثه ادامه داد: همچنین افرادی که عفونت فک داشته و یا کیست ناحیه فک دارد نباید ایمپلنت انجام دهند و افراد دیابتی تنها به شرط کنترل قند خون این عمل برای آنها انجام شدنی است.

شایگان اضافه کرد: آلیاژ استفاده شده برای ایمپلنت تیتانیوم بوده که این آلیاژ واکنش ایمنی در بدن ایجاد نمی‌کند و بدن فرد در واقع تحمل پذیرش این آلیاژ را دارا است.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که زیاد استعمال سیگار یا قلیان دارند کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت نیستند، تصریح کرد: ایمپلنت در این افراد با عدم موفقیت همراه خواهد شد.

جراح و متخصص بیماری‌های لثه با اشاره به اینکه مراجعه زنان به دندانپزشکی و انجام عمل ایمپلنت بیشتر از مردان است، گفت: در سن یائسگی میزان پوکی استخوان در زنان افزایش یافته و این مسأله یک عامل منفی برای ایمپلنت ایجاد می‌کند.

شایگان افزود: افرادی که استخوان کمی برای انجام ایمپلنت در لثه دارند باید این مسأله در آنها رفع شده تا بتوان ایمپلنت را انجام داد که این موضوع یا از طریق مواد استخوانی جسد و یا حیوان‌هایی همچون گاو و گوسفند تهیه می‌شود گاهی نیز از سایر استخوان‌های محدوده لثه استفاده خود فرد خواهد شد.

گفتنی است ششمین همایش ایمپلنت با موضوع مهندسی بافت نرم و سخت از ۱۳ تا ۱۵ مرداد در دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی