English

هزینه درمان سرپایی ۷۰ درصد بیشتر شده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که هزینه های درمان مردم در بخش سرپایی ۷۰ درصد افزایش یافته است.

هزینه درمان سرپایی ۷۰ درصد بیشتر شده است

به گزارش خبرگزاری موج، علیجانی درباره هزینه درمانی سرپایی گفت: ما فقط در بخش بستری در حال کمک کردن به مردم هستیم، در حالی که در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه درمان از بخش خصوصی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه باید حمایت تقنینی از تولیدات داخلی مان داشته باشیم، گفت: از این مهم تر، لزوم وجود هماهنگی میان دستگاه ها و نظارت بر اجرا است. مجلس باید در بعد نظارت با استفاده از ابزارهایش، فعالیت بیشتری داشته باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید عموم جامعه به سمتی برود که هنگامی که کالای مشابه ایرانی وجود دارد، واردات نمونه خارجی جرم محسوب شود.

علیجانی با بیان اینکه قانون، تولیت بهداشت را به وزارت بهداشت داده است، در عین حال خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از مسائل حاشیه ای وزارت بهداشت را از تولیت درمان و بهداشت دور کرده است.

وی با ذکر یک مثال ادامه داد: بیمارستان های تامین اجتماعی سال گذشته دفترچه های بیمه سلامت قبول می کردند اما از ابتدای امسال با تعرفه غیر دولتی که سه برابر است، بیماران را می پذیرند و به همین جهت در حال حاضر هزینه درمان برای دفترچه های غیر تامین اجتماعی در بیمارستان های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح به سرعت در حال افزایش است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هزینه درمان مردم در بخش سرپایی افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: ما فقط در بخش بستری در حال کمک کردن به مردم هستیم، در حالی که در بخش سرپایی ۷۰ درصد هزینه درمان از بخش خصوصی پرداخت می شود. در این میان بیمارستان های خصوصی، تعاونی ها، خیریه ها و غیر دولتی ها از مردم دارند پول زیاد می گیرند؛ در واقع دولت فقط در بیمارستان های خودش و دانشگاهی توانسته است کاهش هزینه ایجاد کند ولی در بخش دیگر افزایش هزینه ایجاد شده است که این موضوع طرح تحول سلامت را زیر سوال می برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی