English

طرحی ویژه برای مبارزه با کالاهای سلامت غیراصیل

مدیرکل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، در خصوص طرح ویژه مبارزه با قاچاق که در راستای مبارزه با فرآورده‌های سلامت غیر اصیل انجام شده، توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری موج، شهریار اسلامی‌فر در این باره گفت: در طرح ویژه مبارزه با قاچاق که در راستای مبارزه با کالای سلامت غیراصیل در حوزه‌های دارو، مکمل، فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و فراورده های غذایی و با همکاری ارگان و سازمان های گمرک، نیروی انتظامی، وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت بهداشت آغاز شد، به نظر می رسد برای تاثیر گذاری بیشتر ضمن تاکید بر منسجم بودن نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت‌ها، باید طرح‌های اینچنینی را بصورت پیوسته و مداوم ادامه داد تا هیچ متخلفی نتواند راه عرضه چنین محصولاتی را بر خود هموار ببیند و روی آرامش از وی سلب شود.

وی افزود: اگر مراجع قضایی بتوانند تدبیری بیاندیشند که در رسیدگی به پرونده‌های متشکله پس از کشف کالای قاچاق تسریع بعمل آید و متخلفان در حداقل زمان ممکن با برخوردهای قانونی مواجه شوند، قطعا طرح‌های مقابله با محصولات سلامت غیر اصیل از نقش بازدارندگی بیشتری برخوردار خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: همانطور که آشنایان با قوانین حوزه قاچاق می‌دانند مطابق نص صریح قانون خرید و فروش و حمل و عرضه کالای قاچاق جرم بوده و افرادی که مبادرت به انجام چنین کارهایی می‌کنند، فعل‌شان مجرمانه تلقی می‌شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسلامی با بیان اینکه طبق مفاد مختلف قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت بهداشت موظف است نسبت به مصرف چرخه انسانی کالاهای حوزه سلامت اظهار نظر کارشناسی کند، تصریح کرد: در صورت تایید عدم اصیل بودن کالا و محصولات توسط کارشناسان وزارتخانه مذکور و مطابق ضوابط و مقررات، کالاهای قاچاق، سرانجامی جز امحاء نخواهند داشت.

مدیرکل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو در پایان با اشاره به اینکه مسئله‌ای متوجه محصولات سلامتی که منع قانونی و اعتباری نداشته و شناسه آنها به تائید کارشناسان وزارت بهداشت رسیده؛ نخواهد شد، گفت: صرفا با صاحبان کالاهای فاقد برچسب و برچسب‌های معتبر آنهم پس از تشکیل پرونده، برخوردهای مقتضی بعمل خواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه