English

اعضای بدن یک بیمار غیر ایرانی در قم به بیماران نیازمند اهدا شد

یک بیمار مرگ مغزی اعضای بدن خود را به بیماران نیازمندان اهدا کرد.

اعضای بدن یک بیمار غیر ایرانی در قم به بیماران نیازمند اهدا شد

به گزارش خبرگزاری موج، ولی الله صمدی در این خصوص گفت: این بیمار در بیمارستان امام رضا(ع) قم بستری بود که پس از تشخیص مرگ مغزی و با حمایت خانواده وی، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

مسوول شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: این بیمار، یک آقای حدوداً ۴۵ ساله و از تبعه کشور افغانستان بوده که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شد.

صمدی افزود: پس از اعلام مرگ مغزی توسط پزشکان معالج طی چندین جلسه با خانواده محترم، رضایت آنان برای اهدا عضو گرفته شد و ارگان‌های حیاتی این بیمار مرگ مغزی به بیماران تبعه کشور افغانستان که در لیست انتظار پیوند بودند، پیوند شد‌.

مسوول شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طبق قانون اتباع کشور افغانستان که کارت اقامت دارند پس از مرگ مغزی و با رضایت خانواده می‌توانند فقط به اتباع کشور خود اهدا عضو داشته و به سایرین ممنوع است.

وی با بیان اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد گفت: متاسفانه به دلیل بی‌اطلاعی خانواده‌ها علی رغم تعداد زیاد بیماران مرگ مغزی در قم، اما متاسفانه این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله اهدا عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

صمدی تصریح کرد: این آقا، چهارمین مورد مرگ مغزی از استان قم بود که طی سال ۹۵ به بیمارستان شریعتی تهران برای اهدای عضو اعزام می‌شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه