English

تلاش اولین مدال آور کشور گابن برای تبدیل مدال نقره اش به طلا

تکواندوکار گابن به عنوان اولین و تنها مدال آور این کشور در بازی های المپیک، چهره ای تأثیرگذاری برای کشورش است که قصد دارد در المپیک ریو ۲۰۱۶ مدال نقره خود را تبدیل به طلا کند.

به گزارش خبرگزاری موج، «آنتونی میلان اوبامه» زمانیکه در مسابقات سنگین وزن تکواندو المپیک ۲۰۱۲ لندن مدال نقره گرفت برای کشور کوچک و کم جمعیتش در قاره آفریقا تاریخسازی کرد. او امیدوار است تا اولین طلای المپیک را برای گابن در ریو دوژانیرو کسب کند. این ورزشکار ۲۷ ساله پس از کسب مدال نقره المپیک لندن و طلای جهانی سال ۲۰۱۳، در کشورش که تنها ۷/۱ میلیون نفر جمعیت دارد معروف شده است.

«اوبامه» می گوید: این اتفاق بزرگی است که برای کشورت تاریخساز و برای جوانان الگو باشی. من می توانم به جوانها انگیزه بدهم و آنها را به این باور برسانم که حتی اگر کشورمان کوچک باشد، می توانیم موفقیت کسب کنیم. جوانهای زیادی تکواندو را انتخاب کرده اند، اما نه فقط تکواندو. اکنون جوانهای زیادی هستند که برای کسب موفقیت انگیزه پیدا کرده اند و نه فقط به خاطر من. من فقط یک نمونه هستم که نشان می دهد شما می توانید در شرایط دشوار نیز موفق شوید. فقط باید با هر وسیله ای که دارید تلاش کنید. این پیامی است که می خواهم امروز بدهم.

این تکواندوکار مجبور شد تا برای پیشرفت و آموزش در سطوح بالا در سال ۲۰۱۱ به فرانسه عزیمت کند و پس از آن در سال ۲۰۱۳ به همراه مربی اش به اسپانیا رفت. وی در راه رسیدن به المپیک نیز با مصدومیتی از ناحیه پا دست و پنجه نرم می کرد.

وی همچنین می گوید: من باید از لحظات سختی عبور می کردم و فکر می کنم که اگر بیش از حد به ورزش علاقمند نبودم، آن را کنار می گذاشتم. اواخر سال ۲۰۱۴ و تمام سال ۲۰۱۵ دچار مصدومیت بودم. زمانیکه چنین اتفاقی برای شما می افتد باید واقعاً روی اهدافتان تمرکز کنید و از لحاظ روحی قوی باشید تا بتوانید ادامه دهید.

«اوبامه» در روز ۲۰ اوت باید در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم مردان شرکت کند. وی در المپیک لندن با اختلاف کمی و پس از راند طلایی، با رأی داور مغلوب حریف ایتالیایی اش شد که در این دوره از مسابقات حضور ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه