English

بی ام و و نیسان قصددارند به مسابقات فرمول ای بپیوندن

شرکت‌های نیسان و بی‌ام‌و نیز قصد دارند تا در فصل جدید مسابقات فرمول ای(Formula E) شرکت کنند. مسابقات فرمول ای هر ساله برای خودروهای تمام الکتریکی برگزار می‌شود و فصل سوم آن هم از اکتبر سال جاری آغاز خواهد شد.

بی ام و و نیسان قصددارند به مسابقات فرمول ای بپیوندن

به گزارش خبرگزاری موج،اندکی پس از اعلام تمایل شرکت هوندا برای پیوستن به مسابقات فرمول ای که برای خودروهای تمام الکتریکی برگزار می‌شود، اکنون خبرهای جدید حاکی از آن است که شرکت‌های نیسان و بی‌ام‌و نیز ظاهرا تمایل دارند تا با انجام مذاکراتی بتوانند تا هر کدام با یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات یکپارچه شوند. بنابراین به نظر می‌رسد که این شرکت‌ها تمایل چندانی برای ایجاد و راه‌اندازی یک تیم جدید برای برند خود ندارند.

پس از آنکه نیسان برنامه‌ی شکست خورده‌ی خود موسوم به LMP۱ در مسابقات لمانز را در سال ۲۰۱۵ لغو کرد، ظاهرا این شرکت ژاپنی به دنبال این است که محصولات و دستاوردهای موتور اسپرت خود را در جای دیگری به کار گیرد. با این حال، پیش از رسمی شدن هر گونه ادغامی، در وهله‌ی نخست باید این موضوع از سوی اتحاد رنو - نیسان(Renault - Nissan Alliance) تایید شود. اما به هر حال این احتمال وجود دارد که اتفاق فوق پیش از آغاز فصل سوم مسابقات در نیمه‌ی ماه اکتبر روی دهد. از سوی دیگر باید به شرکت بی‌ام‌و هم اشاره کنیم که در حال حاضر هم در این مسابقات حضور دارند. گفتنی است که خودروی i۸ این شرکت در حال حاضر به عنوان خودروی ایمنی رسمی مسابقات فرمول E کاربرد دارد. این در حالی است که از خودروی کوچکتر i۳ نیز به عنوان خودروی کورس در این مسابقات استفاده می‌شود. با اینکه در ابتدا شاید خودروساز آلمانی بخواهد با یکی از تیم‌های فعلی حاضر در مسابقات همکاری کند، اما از سویی نیز این امکان وجود دارد که آن‌ها برای فصل ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به صورت مستقل و با تیم مختص خود در مسابقات شرکت کنند و به فکر استفاده از سیستم انتقال قدرت اختصاصی خود باشند. آلخاندرو اجاج(Alejandro Agag)، مدیر اجرایی این مسابقات در این باره گفته است:

من نمی‌خواهم در این باره بیش از حد مثبت‌نگر باشم، اما فکر می‌کنم که ما محل مناسبی را برای تولیدکننده‌های قطعات مادر یا OEM ها ایجاد کرده‌ایم. شرکت‌کننده‌ها و شرکایی که ما در این مسابقات داریم همگی در حال تمدید و یا توسعه‌ی قراردادهای خود هستند و هیچ تیمی قصد ترک مسابقات را ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه