English

کسب یک پیروزی و یک تساوی نمایندگان ایران در المپیاد جهانی شطرنج

دومین دور از رقابت های المپیاد جهانی شطرنج در جمهوری آذربایجان با برتری تیم ملی بانوان ایران مقابل سنگاپور و تساوی شطرنج بازان مرد کشورمان برابر گرجستان پایان یافت.

کسب یک پیروزی و یک تساوی نمایندگان ایران در المپیاد جهانی شطرنج

به گزارش خبرگزاری موج، چهل و دومین دوره رقابتهای المپیاد جهانی شطرنج باکو از روز جمعه با حضور نزدیک به ۳ هزار بازیکن (۱۸۱ تیم در بخش آزاد و ۱۴۲ تیم در بخش بانوان) آغاز شد و تا ۲۳ شهریور ادامه دارد.

تیم ملی شطرنج ایران در دو بخش زنان و مردان به باکو اعزام شده اند که «سارا سادات خادم الشریعه» با درجه بین المللی(۲۴۲۳)، «آتوسا پورکاشیان»(۲۳۳۵)، «میترا حجازی پور»(۲۳۲۷)، «غزل حکیمی فرد»(۲۲۹۸)، و «هما علوی»(۱۹۹۷) با هدایت کوالف در این رقابت ها حضور دارند. در بخش مردان پرهام مقصودلو با درجه بین المللی(۲۵۷۶)، احسان قائم مقامی(۲۵۷۰)، شاهین لرپری زنگنه(۲۴۷۸)، علیرضا فیروزجا(۲۴۶۴) و آرین غلامی(۲۴۶۱) با سرمربیگری «ایوان سوکولوف» به المپیاد اعزام شدند. بر این اساس، تیم ملی شطرنج بانوان کشورمان در دومین دور رقابتها، به پیروزی ۳ بر یک مقابل سنگاپور دست یافت. تیم ملی شطرنج مردان ایران نیز در یک دیدار برابر گرجستان به تساوی ۲بر۲ دست یافت. در این دیدار احسان قائم مقامی، پرهام مقصودلو، شاهین لرپری زنگنه و علیرضا فیروزجا حضور داشتند. تیم ملی مردان ایران امروز(یکشنبه) در دور سوم مسابقات به مصاف تیم یونان می رود و بانوان ایران نیز با تیم لتونی به رقابت می پردازند. تیم های ملی شطرنج بانوان و آقایان ایران نخستین دور از رقابت های المپیاد جهانی شطرنج باکو را با پیروزی قاطع ۴ بر صفر مقابل حریفان خود به پایان رساندند. تیم برنده در بخش آزاد کاپ همیلتن - راسل و تیم برنده بخش بانوان کاپ ورامنچیک را دریافت خواهند کرد. دوره قبل رقابت های المپیاد جهانی شطرنج در شهر ترامسوی نروژ با قهرمانی چین در بخش آزاد مردان و قهرمانی روسیه در بخش بانوان به پایان رسید. تیم ملی شطرنج مردان ایران در چهل و یکمین دوره المپیاد جهانی شطرنج در جایگاه چهل و هشتم و زنان ایران در مکان بیستم قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی