English

مصدق‌پور برترین شطرنج باز جوان آسیا شد

سومین مراسم سالیانه تقدیر از برترین های شطرنج آسیا نهم شهریور در شهر العین مقر فدراسیون شطرنج آسیا برگزار شد که شطرنج ایران افتخاراتی در بخش های مختلف به دست آورد.

مصدق‌پور برترین شطرنج باز جوان آسیا شد
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، سومین مراسم سالیانه تقدیر از برترین های شطرنج آسیا نهم شهریور در شهر العین امارات مقر فدراسیون شطرنج آسیا برگزار شد.
در این مراسم نمایندگان شایسته شطرنج کشورمان که روزهای طلایی را تجربه کرده بودند به افتخارات خوبی دست پیدا کردند. مسعود مصدق پور قهرمان شطرنج جوانان آسیا و قهرمان شطرنج نوجوانان جهان موفق شد به عنوان جوان برتر آسیا در سال ۲۰۱۵ دست پیدا کند. همچنین تیم شطرنج نوجوانان زیر ۱۶ سال ایران برترین تیم آسیا شد و فدراسیون شطرنج ایران به عنوان موفق ترین فدراسیون در زمینه پیشرفت نوجوانان نام گرفت. علاوه بر آن از جعفر کامبوزیا رئیس سابق فدراسیون شطرنج و نایب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج برای یک عمر خدمات به شطرنج تقدیر به عمل آمد. شطرنج ایران همچنین موفق شد در این جلسه میزبانی رقابت های قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا را از آن خود کند. این در حالی است که چند روز پیش تفاهم نامه ای نیز در خصوص میزبانی ایران در رقابت های شطرنج قهرمانی بانوان جهان ۲۰۱۷ میان ایران و فدراسوین جهانی شطرنج منعقد شده بود. با این حساب فدراسیون شطرنج کشورمان فصل پرکاری را در پیش رو دارد؛ فصلی که می تواند حتی به نقطه عطفی در شطرنج کشور و پیشرفت هر چه بیشتر نمایندگان شایسته کشورمان بیانجامد. جلسات فدراسیون شطرنج آسیا به مدت سه روز با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور آسیایی برگزار شد. سخنرانی خبرگان شطرنج جهان و ارائه سمینارهایی از جانب آنها از جمله دیگر برنامه این نشست بود. مهرداد پهلوانزاده رئیس فدراسیون شطرنج ایران نیز به عنوان یکی از سخنران ‌ها در مراسم حضور دارد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه