English

برگزاری همایش ملی روز روستا با حضور رئیس جمهور

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از برگزاری همایش ملی روز روستا با حضور رئیس جمهور در روزهای چهاردهم و پانزدهم مهر ماه سال جاری خبر داد.

برگزاری همایش ملی روز روستا با حضور رئیس جمهور

 

به گزارش خبرگزاری موج، سید ابوالفضل رضوی در حاشیه نشست مشترک دستگاه‌های اجرایی نهادها و قرارگاه‌های جهادی کشور که امروز یکشنبه با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاهای سراسر کشور در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: معاونت توسعه روستایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های اشتغال زایی در روستاها تلاش می‌شود از نظرات گروه‌های جهادی که در روستاهای کشور مشغول خدمت رسانی هستند استفاده کند.

وی افزود: مدت‌هاست که با گروه‌های جهادی به صورت گروهی و فردی جلساتی را برگزار کردیم، اما امروز با هدف جمع بندی نظرات و استفاده بهتر از تجربیات این گروه‌ها و در جریان قرار گرفتن مشکلاتی که در روستاها وجود دارد، نشستی را با گروه‌های جهادی برگزار کرده‌ایم. در این جلسه مشکلات این گروه‌ها که در روستاهای مختلف مشغول به خدمت رسانی هستند مطرح شد تا در راستای اجرای عدالت عملی برای حل مشکلات روستاها اقدامات منسجم تری انجام شود.

رضوی به پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک و اتاق فکر میان معاونت توسعه روستایی و گروه‌های جهادی به عنوان مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: قطعا تشکیل کارگروه مشترک و اتاق فکر می‌تواند در توسعه منسجم و حل مشکلات روستاها گام موثری باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل اشتغال در روستاها به عنوان عمده ترین مشکل اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد مشکل روستاییان نداشتن درآمد خانوار و شغل مناسب است که در همین راستا معاونت توسعه روستایی ۶۰ درصد برنامه‌های خود را در جهت ایجاد اشتغال روستایی و توانمندی روستاییان برای ایجاد مشاغل معطوف کرده است.

رضوی به تبعیض در ارائه خدمات میان شهرنشینان و روستاییان اشاره کرد و افزود: ارائه انواع خدمات در میان روستاییان به نسبت شهرنشینان با روال بسیار کندتری انجام می‌شود لذا لازم است در این خصوص اقدامات عملی جدی‌تری انجام شود.

وی عدم احترام و تکریم روستاییان توسط مقامات محلی، منطقه‌ای و ملی را یکی دیگر از مشکلات فعلی روستاها خواند و افزود: باید در این زمینه نیز ضمن اطلاع رسانی و آگاه سازی اقدامات بیشتری انجام شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، به برگزاری همایش ملی روز روستا در روزهای ۱۴ و ۱۵ مهرماه سال جاری اشاره کرد و افزود: این همایش در دو روز با سخنرانی رئیس جمهور و مقامات کشوری برگزار خواهد شد و همچنین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان که در سال گذشته همزمان با همایش ملی روز روستا برگزار شد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت در سال جاری نیز در هفته اول دیماه برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر