English

مجوز ۷۹ موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور لغو شد

معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: مجوز فعالیت ۷۹ موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور باطل شده و به شدت با مو سسه های متخلف برخورد می کنیم.

مجوز ۷۹ موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور لغو شد

به گزارش خبرگزاری موج، مجتبی صدیقی در مورد فعالیت های موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور، گفت: درحال حاضر مجوز فعالیت ۷۹ مؤسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور باطل شده است.

وی افزود: باطل شدن مجوز موسسات اعزام دانشجو به دلیل تخلف های متعدد این موسسات بوده و اعتقاد ما این است که هیچ موسسه ای نباید در اعزام دانشجو به خارج از کشور مرتکب تخلف شود.

معاون دانشجویی وزارت علوم با تأکید بر اینکه طی سه سال ا خیر به هیچ وجه مجوز تأسیس موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور صادر نشده است، اظهار کرد: از سه سال گذشته تا کنون هیچ مجوزی برای راه اندازی موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور صادر نشده و ما تنها بر عملکرد موسساتی که پیش از این مجوز دریافت کرده اند نظارت کرده ایم.

صدیقی با ارائه آماری از تعداد مو سسات کنونی دارای مجوز که در امر اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می کنند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۵۷ موسسه دارای مجوز در امر اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت کرده و غیر از این موسسات سایر مجموعه‌هایی که درزمینه اعزام دانشجو اقدام می کنند فعالیتشان غیر قانونی است.

معاون دانشجویی وزارت علوم در خصوص نحوه پذیرش دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های خارج از کشور تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان با ارتباطاتی که دارند نسبت به تحصیل در خارج از کشور اقدام کرده و از طریق مؤسسات مجاز اقدام نمی کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید نسبت به اعتبار سنجی دانشگاه های خارجی اقدام کنند، گفت: هر دانشجو پیش از اعزام به خارج از کشور باید نسبت به وضعیت دانشگاه و اعتبار آن اقدام کرده و دردانشگاه‌های غیر معتبر که از نظر ارزشیابی تحصیلی مورد تأیید نیستند ثبت نام نکنند.

صدیقی با اشاره به مراجعه دانشجویان پسر به وزارت علوم برای اخذ مجوز تحصیل در خارج از کشور اذعان کرد: بیشترین مراجعه دانشجویان به وزارت علوم از سوی دانشجویان پسر صورت می گیرد و آنها نیز تنها برای اخذ مجوز جهت خروج از کشور اقدام می کنند.

معاون دانشجویی وزارت علوم ادامه داد: در طول هر سال حدود ۴ تا ۵ هزار نفر نسبت به خروج از کشور اقدام کرده که البته این آمار متعلق به دانشجویانی است که برای خروج از کشور به وزارت علوم مراجعه می کنند.

وی در مورد نحوه صدور مجوز برای دانشجویان پسر از سوی وزارت علوم خاطر نشان کرد: وزارت علوم نسبت به فراهم کردن شرایط به منظوراعزام دانشجویان پسر به خارج از کشور برای ادامه تحصیل اقدام کرده و مشکلی در اعزام این دانشجویان وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر