English

شماره ۱۵۴ هفته نامه آتیه نو منتشر شد

شماره یکصد و پنجاه و چهارم هفته نامه آتیه نو، نشریه تخصصی حوزه رفاه و تامین اجتماعی، یکشنبه ١٣ خرداد ١٣٩٧ توسط موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه منتشر شد.

شماره ۱۵۴ هفته نامه آتیه نو منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، در آستانه شهادت حضرت علی (ع)، هفته نامه آتیه نو، طرح جلد و تیتر نخست خود را به ماه مبارک رمضان و راه های نزدیک تر کردن دل ها به یکدیگر در این ماه اختصاص داده است. «رمضان همدلی» عنوان نخست این شماره از آتیه نو است. به نوشته این هفته نامه،« سفره‌‎های بزرگ افطاری، صدای دعای سحری که قبل از دمیدن آفتاب در خانه می‌پیچد، بوی حلیم، برداشتن کاسه شله‌زرد از سینی همسایه، بسته‌های افطاری که مسجد محله توزیع می‌کند یا جوان‌هایی که مقابل پایگاه‌های خیابانی محله، کتاب‌های دعا را دست‌به‌دست می‌کنند. خاطره ماه «رمضان» با کدام‌یک از این تصاویر در ذهنتان ماندگار شده؟ اصلا شما هم می‌خواهید در چرخه قاب‌کردن تصاویر آرامش‌بخش از این ماه، سهیم باشید و خاطره سی‌روز عبادت را با روایتی متفاوت از خودتان، در ذهن دیگران حک کنید؟  چه برنامه‌ای دارید؟ می‌خواهید در روزهای پایانی این ماه، تصویر دلنشین رمضان امسال را چطور در ذهن آدم‌های دیگر ماندگار کنید؟ ما چند پیشنهاد را با شما در میان می‌گذاریم، اما مسئولیت پیداکردن راهی برای ساختن دلنشین‌ترین رمضان را به خود شما واگذار می‌کنیم.»

کسب و کارها زیر چتر حمایت های بیمه ای

هفته نامه آتیه نو در شماره ١٥٤ خود دو خبر «امضای تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی با خانه های تئاتر، سینما و موسیقی» و «کاهش ٣ درصدی حق بیمه قراردادهای حمل و نقل مواد نفتی» را بازتاب داده است. به نوشته این هفته نامه «اعتراض و اعتصاب کامیون‌‌دارها چند روزی است حسابی خبرساز شده است. اعتراضاتی که رنگ‌وبوی صنفی دارد و رانندگان کامیون‌ها می‌گویند، دلایل زیادی برای اقدام خود دارند. از ثابت ماندن کرایه‌های حمل‌‌و‌نقل گرفته تا  گران‌بودن تجهیزات و لوازم یدکی، دلالی اشخاص و شرکت‌های واسطه و... که به گفته رانندگان آن‌قدر هزینه‌ روی دستشان می‌گذارد که دیگر چیزی برای بردن سر سفره‌شان باقی نمی‌گذارد. رانندگان در اعتراض به این وضعیت دست از کار کشیدند و با این اقدام صنفی حمل‌ونقل جاده‌ای کالا و بار در کشور تاحدودی مختل و حتی منجر به کمبود سوخت در برخی استان‌های کشور شد. آن‌ها افزایش ٤٠درصدی کرایه‌ها را می‌خواهند و برخی سوبسیدها و یارانه‌های حمایتی را و البته کم‌شدن کمیسیون‌ها  و رسیدگی‌ به تخلفات این حوزه. حالا موضوع ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است. در گام اول نمایندگان انجمن‌ صنفی کامیون‎داران با وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و برخی انجمن‌ها و اتحادیه‌های حمل بار و مسافر به توافق رسیده‌اند که کرایه‌ها ٢٠درصد افزایش یابد. کارگروه ویژه‌ای نیز به منظور پیگیری و رسیدگی به خواسته‌های رانندگان کامیون، تشکیل شده است. علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اعضای اتحادیه کامیون‌داران جلسه‌ای پنج ساعته داشته که خروجی آن، تشکیل دو کمیته بیمه و توانمندسازی تشکلات صنفی کامیون‌داران ذیل معاونت روابط کار وزارت کار این وزارتخانه بوده است. گام دوم را سازمان تامین‌اجتماعی برداشته که در بخش‌نامه‌ای به واحدهای اجرایی خود ابلاغ کرده حق‌بیمه قراردادهای حمل‌ونقل مواد نفتی به چهاردرصد ناخالص کارکرد کاهش یابد. »

مرخصی زایمان ٩ ماهه نیازمند کمک دولت

در این شماره از آتیه نو محمد حاجی بابایی، کارشناس تامین اجتماعی به سوال های درباره مرخصی زایمان پاسخ گفته است. به نوشته حاجی بابایی، «در حال حاضر مرخصی زایمان به زنان بیمه‌شده اجباری شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی، رانندگان درون و برون‌شهری و اعضا و کارکنان افتخاری شوراهای حل اختلاف قوه‌قضائیه (از ١/٧/١٣٩٦ به بعد) بابت مرخصی زایمان و شیردهی جمعا به مدت شش ماه پرداخت می‌شود. ضمنا این تعهد به بیمه‌شدگان خاص از جمله اختیاری و مشاغل آزاد، نویسندگان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زنبورداران، صیادان مشمول یارانه، قالیبافان و شاغلان صنایع‌دستی کددار تعلق نمی‌گیرد. البته  به اسنتاد ماده٦٤ قانون تامین‌اجتماعی، در مورد کارگاه‌هایی که کارفرما طبق قوانین و مقررات دیگری مکلف باشد حقوق یا مزد بیمه‌شدگان بیمار خود را پرداخت کند، سازمان تامین‌اجتماعی فقط عهده‌دار معالجه آنان خواهد بود (ارائه دفترچه درمانی به آن‌ها) و غرامت دستمزد ایام بارداری، همچنین پرداخت حق‌بیمه در طول مرخصی زایمان برعهده کارفرماست.»

عنوان برخی دیگر از مطالب شماره ١٥٤ هفته نامه آتیه نو

درمان بیمه شدگان را ازضوابط دست و پاگیر خلاص کنید!

تعیین شعب‌ تامین‌اجتماعی ویژه هنرمندان

زنجیره اشتغال پوشاک ایرانی آسیب‌پذیر است

بیمه‌ها را با گرانی دارو تنها نگذارید!

در دنیای مجازی هم می‌توانید با شب قدر همراه باشید

کارگاهی که نقش قشقایی می‌زند

٦٣ شرکت شستا روی تابلوی فروش

وقتی مستمری‌ آینده با پس‌انداز امروز کامل می‌شود!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر