English

مردم باید برای دین خود هزینه کنند و پای کار بیایند

دبیر جبهه‌ فرهنگی عفاف و حجاب گفت: با سبک پوشش عفیفانه امنیت در جامعه برقرار می‌شود. ما نباید با ساخت برخی از فیلم‌ها و یک سری از مسائل دیگر با پول نظام بی‌عفتی را در جامعه ترویج بدهیم.

مردم باید برای دین خود هزینه کنند و پای کار بیایند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمحسن دعایی در همایش عفاف و حجاب که با رویکرد هم‌افزایی ظرفیت‌های ملی در عرصه‌ عفاف و حجاب با دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: آنهایی که در حادثه‌ مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند، جرمشان دفاع از استقلال و عفت کشور بود.

او ادامه داد: اکنون تهاجم‌های سخت دشمن به تهاجم نرم تبدیل شده‌اند و دیگر برای به خاک و خون کشیدن جامعه از تفنگ و اسلحه استفاده نمی‌کنند. آنها آرام‌آرام در عرصه‌ مسائل فرهنگی ما در حال پیشرفت هستند. عفاف و حجاب یک آمیزه‌ فکری است و سبک زندگی عفیفانه‌ ما برگرفته از دین است.

دبیر جبهه‌ فرهنگی عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن پس از این که به پیامبر می‌گوید: به امت خود بگویید عفت و حجاب داشته باشد، دلیل عقلانی آن را نیز بیان می‌کند؛ چرا که با سبک پوشش عفیفانه در امنیت قرار می‌گیریم. خطر بیخ گوش ما است اگر از ارزش‌ها و آرمان‌های دینی خود دفاع نکنیم و آن را تبدیل به یک مطالبه‌ ملی ننماییم. دشمن در درون خانه‌های ما استقلال و آرامش ما را پایمال می‌کند.

دعایی یادآور شد: تاکنون ۲۶۲ موسسه به عضویت جبهه فرهنگی درآمده‌اند. مردم باید برای دین خود هزینه کنند و پای کار بیایند. حاکمیت از این امر غافل شده است. ما نیز بیشتر غافل‌ایم. ما باید از راهکارهای هنری و عملی برای ترویج عفاف و حجاب بهره ببریم. متأسفانه گاهی حتی در همین جشنواره فیلم فجر و سینما می‌بینیم فیلم‌هایی ساخته می‌شود که کاملاً منافات با موضوع عفت و حیا دارد. چطور می‌شود که با پول نظام بی‌عفتی در جامعه ترویج پیدا کند. این پول مال اسلام است و نباید برای تزریق بی‌عفتی هزینه شود. ما باید مقابل این موج ویرانگر بایستیم.

در ادامه‌ این همایش، بانکی‌پور، مدیر رصدنمای ملی «ع» گفت: خداوند باحیاست و اهل حیا را دوست دارد و حیا یکی از نعمت‌های الهی است که خداوند به انسان عطا کرده. حیا امری فطری، اعتقادی و انسانی است و جزء هویت ایرانی و اسلامی ما بوده و خواهد بود.

او ادامه داد: در جبهه‌ فرهنگی عفاف و حجاب که متشکل از ۲۰۰ دستگاه است، از دو سال پیش کار خود را آغاز کرده و جامع‌ترین حرکت این جبهه‌ پروژه‌ی رصدنمای «ع» است که این «ع» از سه کلمه‌ عفاف، عزت و عشق تشکیل شده است. ما در این پروژه به تولید محصولاتی پرداخته‌ایم که همه‌ آنها برگرفته از مفاهیم اسلامی و برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه است.

بانکی‌پور گفت: حجاب یک مسئله‌ فرهنگی است و باید با آن برخورد فرهنگی شود. در این ثلثقرنی که از انقلاب می‌گذرد، با این که همه دغدغه حجاب را داشته‌اند ولی ناکام بوده‌ایم. دلیل آن این است که ما در این عرصه محصولات فرهنگی ارائه نداده‌ایم.

او ادامه داد: باید محصولات فرهنگی را شناسایی کنیم و درصدد تقویت آنها باشیم. محصولات فرهنگی مثل فیلمنامه، داستان، پیامک، قصه، حکایت و حتی استفاده از لوازم‌التحریر بچه‌ها، اسباب‌بازی آنها و امثال اینها نیز باید بهره ببریم. ما بیش از صد گونه محصول فرهنگی را در این رصدنما مد نظر قرار داده‌ایم که هر کدام از آنها به ۱۲ کمیته تقسیم‌بندی شده‌اند. رصدنمای ملی «ع» نگاهی تازه به آثار فرهنگی در حوزه‌ عفاف و حجاب داشته است.

بانکی‌پور گفت: ما برای کشیدن جامعه به سمت حجاب باید از تمامی گزینه‌ها استفاده کنیم. گاهی در فعالیت ما در این عرصه مخاطبان، نامشخص و ناشناخته هستند و برخی از گروه‌ها را فراموش کرده‌ایم. باید مخاطب‌شناسی را در دستور کار قرار بدهیم. ما برای شناسایی محصولات فرهنگی، یک سال زمان گذاشتیم و ۱۵ هزار اثر را شناسایی کرده‌ایم که در جشنواره‌ای که در مشهد برگزار می‌شود، ۷۰۰ اثر برگزیده آنها رونمایی و تجلیل می‌شود. ما در رصدنمای «ع» چهار مخاطب که عبارتند از: فرهنگیان، مروجان دین، عموم مردم جامعه و مسئولان جامعه را هدف و مدنظر قرار داده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی