English

طنین الغوثالغوثزائران حرم رضوی در نخستین شب قدر

همزمان با شب ۱۹ ماه مبارک رمضان، طنین ' الغوث، الغوث' هزاران زائر و مجاور حرم مطهر ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در پر ارج ترین و زیباترین شب های سال به آسمان برخاست.

طنین الغوثالغوثزائران حرم رضوی در نخستین شب قدر
به گزارش خبرگزاری موج، امشب آستان ملائک پاسبان رضوی در سرزمین خورشید، میزبان هزاران زائر و مجاور از اقصی نقاط ایران و جهان بود، آنان که از دل روضه منوره تا خیابان های مشرف به حرم مطهر رضوی روی فرش متبرک آن حضرت نشستند و دستها را به سوی آسمان بلند کرده و هم نوا جوشن کبیر را قرائت نمودند.

همه صحن ها، رواق ها و خیابان های مشرف به حرم مطهر رضوی در نخستین شب قدر مملو از مومنان و ارادتمندان به عالم آل محمد(ع) بود، آنان که قدر شب قدر را می دانند، شبی که قلمها در وصفش می شکنند، زبانها از توصیفش قاصرند و عاقلان در فهم عظمت این شب مبهوت و متحیرند. در چنین شب بزرگی چه مکانی بهتر و پربرکت تر از حرم امام رضا(ع) که میلیون ها مسلمان در سراسر دنیا آرزوی همجواری با این حرم مقدس را دارند و در شب قدر که همتراز با هزار ماه است، در حسرت استشمام عطر رضوی و چشم دوختن به گنبد طلایش، بغض در گلویشان می شکند و اشک از چشمانشان سرازیر می شود. این شب بزرگ متعلق به امیرمومنان علی(ع) و سالگرد ضربت خوردن آن حضرت به دست دشمنان دین خداست و به همین مناسبت پس از قرائت دعای جوشن کبیر، ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه سرایی و عزاداری پرداخته و زائران و مجاوران همنوا با آنان سوگواری کرده و اشک ماتم ریختند. در ادامه این مراسم و پس از سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی، زائران و مجاوران قرآن ها را بر سر گذاشته و خدا را به پیامبر بزرگوارش و ۱۳ معصوم(ع) قسم دادند تا از سر تقصیرات آنان گذشته و حاجات آنان را برآورده سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه