English

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن ضعیف عمل کرده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه توسعه فرهنگ قرآنی است گفت: به نظر بنده در بخش نمایشگاه امسال حوزه عملکرد خوبی داشته است اما بخش بین الملل ضعیف عمل کرده است و باید بیشتر از این‌ها تقویت شود.

بخش بین الملل نمایشگاه قرآن ضعیف عمل کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، علی جنتی عصر امروز در بازدید از بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه هدف از برپایی نمایشگاه قرآن چیست، اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه یک چیز است و آن توسعه فرهنگ قرآنی است. نمایشگاه بین المللی قرآن هر ساله در ماه مبارک رمضان برپا می‌شود و این یکی از برکات این ماه برای آشنایی بیشتر مردم با مفاهیم قرآنی است.

وی تاکید کرد: تکیه نمایشگاه قرآن امسال به سوی سهم قرآنی بوده است و خوشبختانه از حوزه های علمیه قم، مراجع، موسسات علمی آموزشی، پژوهشی و سایر نهادها همگی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و آثار خود را عرضه نموده اند. مجموعا استقبال خوبی از نمایشگاه امسال شده است.

جنتی یادآور شد: مردم با حضور در این نمایشگاه با مفاهیم قرآن، ترجمه های جدید، تفاسیر و موضوعات قرآنی آشنا می شوند و همچنین با آثار هنری و خوشنویسی هنرمندان در عرصه قرآن آشنایی پیدا می کنند.

وی عنوان کرد: تمام بخش‌ها فعالیت خوبی داشته‌اند ولی فعالیت حوزه کودکان و نوجوانان بسیار بیشتر بوده است و آن ها از طریق بازی و سرگرمی با مفاهیم قرآن آشنا می‌شوند. متاسفانه در بخش بین الملل خیلی قوی عمل نکرده ایم و تعداد مشارکت کم است و باید بیشتر از این‌ها باشد و تقویت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیشتر کارهایی که در حوزه های علمیه انجام شده است آموزشی و تخصصی است. بخش حوزوی در راستای توسعه معارف اسلامی، قرآنی و دینی فعالیت‌های ارزشمندی داشته است و آثار مطلوب دیجیتالی ارزشمندی را ارائه داده است. مثلا در یک لوح فشرده تمام جزءهای قرآنی را آورده که همگان می توانند از آن بهره ببرند و این کار بسیار ارزشمند است.

جنتی افزود: همچنین از دیگر کارهایی که در بخش حوزوی انجام شده است تهیه فیش های پژوهشی و مطالعاتی است که همه می توانند از آن‌ها بهره ببرند. به نظر من بخش حوزه بهتر و عمیق‌تر از سایر بخش‌ها عمل کرده است. ما در طول سال معاونت قرآن و عترت ارشاد را داریم که برنامه‌هایی برای حمایت از مجامع قرآنی دارد. ما اکنون بیش از ۲۰۰۰ مجمع قرآنی فعال داریم که معاونت در طول سال در موضوعات مختلف از موسسات و تالیفات قرآنی و همچنین هنری حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که برخورد ارشاد با گالری‌هایی که به صورت غیرمجاز فعال هستند چگونه است، ‌ گفت: هر جا که مشخص شود گالری ای مجوز ندارد ما از طریق نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کنیم.

جنتی در ادامه بازدید از بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن در جمع خبرنگاران گفت: آنچه در رسانه‌ها از سخنان مقام معظم رهبری مطرح شده است درست نیست. ایشان تاکیدشان بر این بود که فعالیت‌های هنری از حالت دولتی خارج شود و بیشتر از این‌ها بخش خصوصی از فعالیت‌های هنری حمایت کند. وی گفت: تفسیر دقیق ایشان این بود که در فعالیت‌های هنری از دولت آبی گرم نمی‌شود و باید بیشتر بخش خصوصی از فعالیت‌ های هنری حمایت کند. این تاکید مقام معظم رهبری بود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه