English

برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن با حضور ۱۰۰۰ شرکت کننده

نشست خبری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار شد.

برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن با حضور ۱۰۰۰ شرکت کننده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نشست خبری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار شد. در این نشست حسینی با اشاره به چهلمین دوره سراسری مسابقات قرآن کریم گفت: عدد 40 عددی است که در هر کاری نشانه کمال و بلوغ آن فعالیت است، البته چون در دوره‌های ابتدایی مسابقات در ماه‌های قمری برگزار می‌شد، در نتیجه تعداد ادوار مسابقات به چهلمین دوره رسیده است.

حسینی درباره این دوره از رقابت‌ها گفت: امسال برای سومین بار مسابقات به صورت المپیاد و با تجمیع همه رشته‌های آوایی طی مدت دو هفته برگزار خواهد شد، البته امسال برای اولین بار رقابت‌ها در فصل تابستان برگزار می‌شود و دیگر شاهد مشکلات برگزاری مسابقات در فصل زمستان نخواهیم بود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از حضور بیش از هزار نفر در این رقابت‌ها خبر داد و گفت: امسال 420 شرکت‌کننده خواهر، 500 شرکت‌کننده برادر و بیش از 100 داور مسابقات را در رشته‌های حفظ 10، 20، کل، قرائت و ترتیل قرآن به همراه رشته‌های دعاخوانی، تواشیح و معارف برگزار می‌شود که رشته معارف برای اولین بار به سه رشته حفظ و معارف آیات موضوعی، حفظ معارف احادیث اهل‌بیت(ع) و تفسیر برگزار می‌شود.

برگزاری 17 محفل قرآنی شاخص در کنار برخی دیگر محافل در ارومیه

وی در خصوص زمان‌بندی این دوره از رقابت‌ها گفت: مسابقات در دو بخش برادران و خواهران برگزار می‌شود که مسابقات برادران از 11 تا 18 شهریور و مسابقات خواهران از 19 تا 21 شهریور برگزار خواهد شد.

حسینی از برگزاری برنامه‌های جانبی در کنار مسابقات خبر داد و گفت: 17 محفل قرآنی شاخص در کنار برخی دیگر محافل در استان برگزار خواهد شد، همچنین امسال برنامه‌هایی برای توسعه موقوفات قرآنی داریم و امیدواریم در هر شهرستان آذربایجان غربی حداقل یک وقف مشارکتی ایجاد شود. همچنین از دیگر برنامه‌های ما هم‌افزایی با مؤسسات استان است که طی آن بخشی از کارهای مسابقات به این عزیزان سپرده می‌شود.

حسینی در خصوص رسیدگی به اعتراض شرکت‌کنندگان تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که همه‌ساله در مسابقات با آن مواجه هستیم، فرآیند رسیدگی به اعتراض شرکت‌کنندگان است و در این زمینه سامانه‌ای در دست طراحی است، البته این سامانه به مسابقات امسال نمی‌رسد اما سعی داریم که این کار را تا پایان سال 96 انجام دهیم. همچنین موضوع دیگر، موضوع ساماندهی داوران است و ما در این زمینه در حال تدوین نظام‌نامه‌ای برای این امر هستیم و امیدواریم که در نیمه دوم امسال این نظام‌نامه هم نهایی و ارائه شود. همچنین تلاش‌مان این است که همه کسانی که توانایی داوری مسابقات را دارند پس از اعلام آمادگی و قبولی در مصاحبه‌ها تحت آموزش قرار گرفته و ابتدا به‌عنوان کمک داور و سپس به‌عنوان داور از آنها استفاده شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف درباره دوره آمادگی که پیش از مسابقات برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود گفت: امسال حضور در این دوره را اختیاری کردیم تا کسانی که واقعا به آن نیاز دارند در آن حضور پیدا کنند، اما اگر این دوره بخواهد در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد، باید با موضوعاتی مانند سرپرست تیم استان گره خورده و به صورت ادواری و به دور از استرس و همچنین با حضور داوران مسابقات برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه