English

توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

کتاب نشوز زوجین در فقه و نظام حقوقی منتشر شد

کتاب نشوز زوجین در فقه و نظام حقوقی ایران اثر فرج‌الله هدایت‌نیا به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

کتاب نشوز زوجین در فقه و نظام حقوقی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری موج، کتاب نشوز زوجین در فقه و نظام حقوقی ایران اثر فرج‌الله هدایت‌نیا منتشر شد.

نشوز به معنی امتناع از عمل به وظایف همسری موضوع دو آیه قرآن کریم است. اختصاص آیاتی از قرآن کریم به نشوز زوجین نشان دهنده اهمیت موضوع و اهتمام قرآن کریم به تبیین مسائل خانواده و تنظیم حقوق و وظایف همسری است.

تشدید اختلافات خانوادگی و آمار رو به تزاید آن در محاکم قضائی، مسئله نشوز را در کانون توجه قرار داده و مسائل جدیدی را فرا روی ما قرار داده است.

این کتاب مفهوم نشوز، شرایط، مصادیق، موانع و آثار مدنی، قضائی، و جزائی آن را از منظر فقه و حقوق مورد مطالعه قرار داده است و روش‌های پیشگیری از آن را بررسی می‌نماید.

در بخش نخست، ابتدا مفهوم‌شناسی و سپس روش‌شناسی تحقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از تبیین مفهوم نشوز، مصداق‌های نشوز اعم از مصداق‌های نشوز زوج و زوجه را در بخش دوم کتاب مورد مطالعه قرار خواهیم داد.

موانع نشوز مبحث دیگری از این کتاب است که در بخش سوم و به دنبال بحث از مصداق‌ها بررسی خواهد شد. بخش چهارم به بررسی آثار نشوز زوجین اختصاص می‌یابد و در آن آثار و پیامدهای مدنی، قضائی و جزائی نشوز زوجین بررسی خواهد شد.
پیشگیری از نشوز عنوان بخش پایانی کتاب است. در این بخش با توجه به منشأ و ماهیت مشکلات خانواده، راهکارهای مدیریت مشکلات خانواده و راهبردهای پیشگیری از نشوز زوجین مورد بحث قرار می‌گیرد.

علاقه مندان جهت تهیه این اثر می توانند به سایت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه