English

«انتخابات الکترونیک» سهولت، دقت و صحت رای‌گیری را بالا می‌برد

وزیر کشور با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه فرصت هست تا مسائل کارشناسی بین شورای نگهبان و وزارت کشور حل شود، گفت: انتخابات الکترونیکی علاوه بر سهولت، دقت و صحت انتخابات را نیز بالا می‌برد.

«انتخابات الکترونیک» سهولت، دقت و صحت رای‌گیری را بالا می‌برد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در نشست استانداران سراسر کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور، برخی از وزرای کابینه، مدیران عامل بانک‌ها و برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون فعالیت های خوبی در راستای اقتصاد مقاومتی در استان‌ها انجام و انگیزه بسیار خوبی نیز دراین حوزه ایجاد شده است.

وی گفت: البته همه ابعاد اقتصاد مقاومتی نتوانسته است تاکنون جای خود را در کشور باز کند و باید در کنار اجرای دیگر پروژه ها عملیاتی شود.

وزیر کشور با بیان اینکه سرعت، کیفیت، قیمت و بهره وری پروژه ها باید نسبت به گذشته بهبود پیدا کند گفت: مشارکت مردم در اقتصاد مقاومتی یک اصل است و اگر مشارکت مردم نباشد هرچه تلاش کنیم نخواهیم توانست هدف نهایی را پوشش دهیم.

وی با اشاره به نقش استانداران در پیشبرد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی در این خصوص اظهار داشت: گفتمان سازی و جریان سازی موضوع مهمی است که باید به یک دغدغه تبدیل شود.

وزیر کشور تاکید کرد: بحثآموزش، ‌ ابتکار و خلاقیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رحمانی فضلی گفت: باید در کنار همه کارهای انجام شده، گزارش نهایی به مردم داده شود و مردم تشویق شوند دراین حوزه وارد شوند.

وزیر کشور افزود: تاکنون ۵۲ مورد ابلاغ داشته ایم و ۵۲ مورد نیز درحال رسیدگی است.

وی تاکید کرد: مسیر در حال بازگشایی است و استانداران باید با بازگشایی کارها از هر گونه معطلی جلوگیری کنند.

رحمانی فضلی به تنوع منابع اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر توجه به تأمین تنوع منابع اقتصاد مقاومتی، ‌ تعادل و توازن منطقه ای نیز موضوع دیگری است که باید با برنامه ریزی و بودجه ریزی دقیق به آن توجه شود.

وی عدالت محوری را یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: عدالت جغرافیایی، ‌اجتماعی و اقتصادی اصل مهمی است که در تخصیص پروژه ها باید مد نظر قرار گیرد.

وزیر کشور تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا پروژه ها در مرکز استان متمرکز نشود و کمک کنیم تا جریان اقتصاد مقاومتی را در همه شهرها و روستاها پیش ببریم.انتخابات الکترونیکی علاوه بر سهولت، دقت و صحت را نیز بالا می‌برد

وزیر کشور گفت: ما طی نامه ای از شورای نگهبان تقاضای برگزاری انتخابات الکترونیک را مطرح کردیم و تا اردیبهشت ماه نیز فرصت هست تا مسائل کارشناسی شود.

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران در خصوص نشست امروز استانداران با موضوع بررسی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه ای افزود: وزرا گزارش های این نشست را استماع کردند و در این باره بخشی از پیشنهادهای ارائه شده قبول و برخی دیگر نیز قرار شد در یک کارگروه ویژه پیگیری و ظرف دو هفته بررسی شود.

وی در ادامه گفت: در این خصوص قرار شد با بررسی های لازم بتوانیم موارد مورد نیاز را فراهم و آنچه را نیاز به تصویب دولت دارد در جلسه چهارشنبه دولت و استانداران پیگیری کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در مواردی نیز که نیاز به اصلاح قانون است، موضوع را به مجلس ارائه می کنیم افزود: استانداران به صورت جدی پیگیر موضوع اقتصاد مقاومتی هستند و گزارش های ارائه شده امیدبخش بوده است.

وزیر کشور گفت: بانک ها و سایر دستگاه های اجرایی اقدامات خوبی انجام داده‌اند و با پیگیری های انجام شده امیدوار هستیم که به اهداف پیش بینی شده سال ۹۵ برسیم.

وی در ادامه در خصوص آخرین اقدامات اقتصاد مقاومتی در سه استان الگو افزود: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در این سه استان جلسات متعددی را به دستگاه های مختلف برگزار کرده و موانع را برداشته ایم.

رحمانی فضلی گفت: تلاش می‌کنیم پیگیری های انجام شده را ضمن عملیاتی شدن در این سه استان به سایر استان ها نیز تسری دهیم.

وی افزود: امیدواریم با گامی که امروز با حضور آقای جهانگیری برداشتیم، یک جمع بندی از عملکرد چهار ماهه در این سه استان را ارائه کنیم و برای هر استان یک وزیر معین داشته باشیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: این اقدامات برای این است که با پیگیری اقدامات، هم پیگیر استان ها در دولت و هم در مجامع تصمیم گیر باشیم.

وزیر کشور گفت: کل طرح هایی که امسال در قرارگاه مرکزی مد نظر بوده است کاملاً مشخص شده و برش های استانی نیز داده شده است تا همه استان ها در آن سهیم باشند.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه بانک مرکزی و سایر بانک ها موظف هستند نسبت به سال های گذشته گام های بزرگ‌تری بردارند افزود: بانک مرکزی و همه بانک ها که تأمین کننده اصلی نیازهای مالی پروژه ها هستند، موظف شدند امسال نسبت به سال گذشته تسهیلات بیشتری ارائه کنند.

وی تصریح کرد: امسال ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش تسهیلات داشته ایم و ۱۶ هزار میلیارد نیز به طرح های کوچک و متوسط تخصیص داده شده است که تا پایان شهریور باید اجرایی شود.

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک گفت: ما از شورای نگهبان طی نامه ای، این موضوع را تقاضا کردیم و منتظر جواب دوستان هستیم.

وی با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه فرصت هست تا مسائل کارشناسی بین شورای نگهبان و وزارت کشور حل شود اظهار داشت: انتخابات الکترونیکی علاوه بر سهولت، دقت و صحت انتخابات را نیز بالا می برد.

رحمانی فضلی تأکید کرد: اگر لازم باشد جلسات کارشناسی برگزار می شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص اظهارات مطرح شده مبنی بر تأیید صلاحیت شورای شهر در وزارت کشور گفت: موضع ما قانون است.

وزیر کشور افزود: فعلاً قانون، مجلس را مشخص کرده و سخنگوی شورای نگهبان نیز در مصاحبه خود درباره این موضوع ابراز علاقه نکرده است.

وی گفت: با توجه به تعداد کاندیداها، شورا قطعاً فرصت رسیدگی را نخواهد داد.

رحمانی فضلی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری در مورد لغو کنسرت‌ افزود: لغو کنسرت در خراسان رضوی بحثی است که قوه قضاییه خود را در این زمینه صاحب نظر و اراده می داند.

وی گفت: در استان خراسان رضوی این مسئله را دادستان ارائه کرده است و ما به دنبال این هستیم که طی نامه ای با رئیس قوه قضاییه به توافق و روشی برسیم که در سراسر کشور عملیاتی شود.

وزیر کشور با بیان اینکه این موضوع عمدتاً در استان خراسان رضوی رخ می دهد افزود: همه کنسرت ها دارای مجوز قانونی هستند و متولی ارائه این مجوز نیز وزارت ارشاد است.

وی با بیان اینکه تأمین مسائل امنیتی و انتظامی نیز با نیروی انتظامی است اظهار داشت: اگر موضوعی خلاف مسائل امنیتی رخ دهد، نیروی انتظامی باید آن را مدیریت کند اما اینکه پیشاپیش تشخیص دهد اتفاقی رخ می دهد و در این زمینه نظر دهد، از نظر ما قابل قبول نیست.

وزیر کشور گفت: البته چون قوه قضاییه مجری قانون است مسائل را به دقت به پیش می برد.

رحمانی فضلی تأکید کرد: نامه ای به رئیس قوه قضاییه نوشته‌ام و شخصاً موضوع را از این قوه پیگیری می کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه