English

امروز مجلس و دولت به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند / باید از فضای پسابرجام برای ایجاد رونق و اشتغال استفاده کنیم

رییس جمهور گفت: دولت و مجلس باید با هماهنگی و همفکر ی بیشتر برای حل مشکلات معنوی و مادی مردم بکوشند.

امروز مجلس و دولت به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند / باید از فضای پسابرجام برای ایجاد رونق و اشتغال استفاده کنیم

به گزارش خبرگزاری موج؛ ظهر امروز(چهارشنبه ۲۶ خردادماه) نشست سران سه قوای جمهوری اسلامی ایران در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سران سه قوه بعد از خروج از نشست در جمع خبرنگاران حاضر شدند و حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور کشورمان به نمایندگی از سران قوه اظهار داشت: امروز خداوند توفیق داد که در مجلس دهم روسای سه قوه جلسه‌‌ای را داشته باشند.
رییس جمهور تصریح کرد: قبل از هر چیز به نمایندگان مجلس به دلیل آغاز مسئولیت سخت و سنگین‌شان به منظور قانونگذاری و نظارت تبریک و تهنیت می‌گویم.
وی ادامه داد: به لاریجانی نیز که همچنان مانند سابق ریاست مجلس را بر عهده دارد، تبریک می‌گویم. امیدوارم مجلس دهم و دولت که اکنون به یکدیگر نزدیک شده‌اند بتوانند با یکدیگر هماهنگ و همفکر برای اهدافی که مردم به ما رای داده‌اند بکوشیم. رئیس جمهور با بیان اینکه بحث‌های مختلفی در نشست امروز ددرباره برجام مطرح شد، گفت: امروز در زمان پسابرجام هستیم و باید از فضای بوجود آمده حداکثر استفاده را بکنیم. وی با تأکید براینکه خواست هر سه قوه از رسانه‌ها این است که فضای امید و نشاط را در جامعه بیشتر کنند، افزود: باید از همه استعدادها و ظرفیت‌ها برای توسعه، رشد کشور و اشتغال جوانان استفاده کنیم، جوانانی که دارای مدارج عالی هستند. رئیس جمهور اذعان داشت: این کار باید با هماهنگی سه قوه و ارکانی که مسئولیت‌هایی در کشور دارند باید انجام شود، رسانه‌ها اگر یک نکته کوچکی را در گوشه‌ای یافت می‌کنند آن را در همان اندازه ببینند و از بزرگ‌نمایی آن موضوع خودداری کنند و ذهن مردم را به مسائل جزئی مشغول نکنند. وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید توسط اقدام و عمل در کشور عملیاتی شود، بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری شب گذشته تأکید کردند که اقتدار کشور به اقتدار اقتصادی و علمی کشور مربوط بوده و اینکه جوانان از علم خود به درستی بهره‌برداری کنند تا فضای اقتصادی و توسعه انسانی موجب رشد اقتصادی، پیشرفت کشور شود و مسلما این امر اشتغال نیز به دنبال خواهد داشت. رئیس جمهور اظهار داشت: برخی از وزارت‌خانه‌ها در مسیر ایجاد اقتصادی مقاومتی مسئولیت سنگین‌تر و بیشتری دارند مانند وزارت نفت که امروز نیز وزیر نفت در جلسه سران سه قوه حضور یافت. روحانی ادامه داد: زنگنه در جلسه سران سه قوه گزارشی از شرایط گازی و نفتی کشور به ویژه از میادین مشترک گازی و نفتی ارائه کرد و اینکه چگونه می‌توان از این میادین استفاده بهتری انجام داد. وی تأکید کرد: قوانین جدیدی در مورد قراردادهای نفتی در دولت تصویب شده بود که مورد انتقاد برخی قرار گرفت و بعد از بحثو بررسی مورد اصلاح قرار گرفته است.
رییس جمهور تأکید کرد: قوانین جدیدی که در دولت در ارتباط با قراردادهای نفتی اصلاح شده قرار است در دولت تصویب شده و به مجلس شورای اسلامی برای انطباق با قوانین خواهد آمد، امیدواریم این قرارداد چهارچوبی باشد که طریق آن حرکت کنیم.
روحانی اظهار داشت: روسای سه قوه در اینکه ما باید تحرک خود را در زمینه جذب سرمایه‌گذار و فناوری‌های نوین بیش از پیش اقدام کرده و از آن استفاده کنیم تأکید و حمایت می‌کردند و اعلام داشتند که این حرکت باید به خوبی در جامعه بوجود بیاید.
وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش مسئولان اجرایی و مجلس و قوه قضاییه بتوانیم از فضای به وجود آمده به خوبی استفاده کنیم.
رییس جمهور با بیان اینکه برنامه پنج ساله ششم یکی دیگر از موضوعات مورد بحثدر این نشست بود گفت: دولت در مجلس نهم لایحه برنام ششم را ارائه کرد، البته اکنون نیز این لایحه مورد تأ‌کید دولت است در عین حال اصلاحاتی مد نظر نمایندگان مجلس است که آن اصلاحات انجام خواهد شد، امیدواریم در وقت مقرر این لایحه به تصویب برسد تا مبنایی باشد برای بودجه سال آینده که تقدیم مجلس خواهد شد.
روحانی با اشاره به آخرین موضوع مورد بحثسران سه قوه یعنی اوضاع منطقه نیز گفت: اوضاع منطقه وضعیت مناسبی ندارد، انسان دلش می‌خواهد ماه رمضان ماهی امن برای مردم یمن، عراق و سوریه باشد، متأسفانه کشتارها در این مناطق ادامه دارد و تروریست‌ها به کارهای پلید خود ادامه می‌دهند.
رییس جمهور بیان داشت: در شرایطی که شاهدیم هر روز سازمان‌های بین‌المللی از اعتبار و وزنشان کاسته می‌شود، زمانی که سازمان ملل و دبیرکل آن در مقابل فشار یک کشور به دلیل تهدیدات مالی برای آنکه اسم کشورش از ناقضان حقوق کودکان خارج شود نشان می‌دهد حتی سازمان‌های بین‌المللی هم همان جایگاه‌های ناقصی را که در گذشته داشتند از دست داده‌اند.
روحانی تأکید کرد: کشورها باید بتوانند از استقلال، امنیت و ثبات خود به خوبی استفاده کنند و ما هم به عنوان همسایگان آن کشورها که البته خود این کشورها از ما استمداد و کمک طلبیده‌اند، به کمک‌های خودمان ادامه می‌دهیم.
وی اذعان داشت: امیدواریم هر چه سریعتر مردم عراق شاهد یک ثبات و امنیت در کشورشان باشند و تروریست‌ها را از کشور خود بیرون کنند.
رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: همچنین امیدواریم در سوریه نیز شرایط امن‌تری و باثبات‌تری مردم برای زندگی خود، هم در ماه رمضان و ماه‌های آینده شاهد باشند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه