English

با گروه‌هایی که امنیت این منطقه را نمی‌پسندند مبارزه می‌کنیم / اجازه دخالت دیگران در امور کشورها را نمی‌دهیم

رییس جمهور گفت: مبارزه ما با گروه‌هایی است که امنیت این منطقه را نمی پسندند و به دنبال ناامنی هستند. ما قصد دخالت در امور هیچ کشوری را نداریم و اجازه نیز نخواهیم داد دیگری دخالت کند.

با گروه‌هایی که امنیت این منطقه را نمی‌پسندند مبارزه می‌کنیم / اجازه دخالت دیگران در امور کشورها را نمی‌دهیم

به گزارش خبرگزاری موج؛ حسن روحانی سه شنبه شب در ضیافت افطار با فرماندهان و مسوولان ارشد نیروهای مسلح، با تاکید بر حمایت همه جانبه دولت یازدهم از تقویت نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مقتدرانه در برابر دشمنان ایستاده اند و همیشه این آمادگی خود را حفظ خواهند کرد.

رییس جمهور با قدردانی از آمادگی نیروهای مسلح واقتدار معنوی، ایمانی و اسلامی این نیروها، به نقش انگیزه معنوی اشاره و تصریح کرد: ما در عین آمادگی برای دفاع مقتدرانه، هرگز به فکر تجاوز به حقوق دیگران نبوده و نیستیم و انگیزه دفاع از تمامیت ارضی، شرف، ملت و نظام در میان نیروهای مسلح، یک انگیزه بزرگ معنوی را در میان آنان ایجاد کرده است.
روحانی با تاکید بر محبوبیت نیروهای مسلح در میان مردم اظهار داشت: مردم ما مردمی وظیفه شناس و قدرشناس هستند و می دانند این امنیت کشور در یک منطقه ناامن، در سایه ایستادگی، آمادگی و مقاومت نیروهای مسلح ایجاد شده است و هیچ نیروی مسلحی در جهان به اندازه نیروهای مسلح ما محبوب و مردمی نیستند.
رییس جمهوری در ادامه با تاکید بر اینکه حفظ امنیت منطقه و توجه به خواست مردم این منطقه مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است، گفت: مبارزه ما با گروه‌هایی است که امنیت این منطقه را نمی پسندند و به دنبال ناامنی هستند. ما قصد دخالت در امور هیچ کشوری را نداریم و اجازه نیز نخواهیم داد دیگری دخالت کند و مردم منطقه باید بتوانند نسبت به کشورشان تصمیم گیر باشند.
روحانی با تأکید بر اینکه امنیت کشورهای منطقه به یکدیگر پیوند خورده است و وظیفه خود می‌دانیم که به ملت‌های دیگر منطقه همانند امروز کمک کنیم، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال رابطه صمیمی با همه همسایگان است و ما خواهان تنش با هیچ یک از کشورهای همسایه نیستیم.
رییس جمهوری با تأکید بر اینکه ما آغازگر تنش نبودیم و خواهان امنیت برای کشورهای همسایه هستیم، گفت: خواست ما برای همه همسایگان، خواست ملت‌های آن کشورها است و در هر کشوری مردم‌سالاری و نظر مردم باید حاکم شود.
روحانی ادامه داد: نه قصد دخالت در امور کشورهای منطقه را داریم و نه می‌خواهیم که کشور دیگری در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت کند و باید مردم منطقه نسبت به سرنوشت خود تصمیم گیر باشند.
رییس شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: مبارزه جمهوری اسلامی ایران با گروه‌هایی است که امنیت منطقه را نمی‌پسندند و ناامنی و نبود آرامش را برای ملت‌های منطقه می‌خواهند. ما حامی امنیت مردم منطقه و در کنار آنان برای مبارزه با گروههایی هستیم که به دنبال ترور و ناامنی می باشند.
رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شب مقدس و مبارک قدر، شبی است که به تعبیر خداوند، از هزار ماه بالاتر است، گفت: به تعبیر پیامبر اکرم(ص) از شب قدر بالاتر شب مرزبانی است که از مرزهای وطن اسلام دفاع می‌کند و نمی‌داند تا صبحگاهان زنده می‌ماند و یا به فیض شهادت نایل می‌شود.
روحانی با اشاره به افتخارات والای رزمندگان در طول انقلاب اسلامی و بویژه دفاع مقدس، گفت: نیروهای مسلح در تمام این سال‌ها به خوبی اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به رخ دشمنان و جهانیان کشاندند.
رییس جمهوری افزود: بعد از دفاع هشت ساله نیز روزهای سختی داشتیم که می‌توانست برای منطقه و مرزهای منطقه تهدید باشد، اما اقتدار نیروهای مسلح و آمادگی آنان که البته بزرگترین آن اقتدار معنوی، ایمانی و اسلامی است، کشور را از ناامنی‌های منطقه رهایی داد.
روحانی با بیان اینکه ماه رمضان برای افزایش اقتدار معنوی است، افزود: همواره نیروی مسلحی می‌خواهیم که مقتدرانه در برابر دشمن ایستادگی داشته باشد و آمادگی خود را در همه شرایط حفظ کند چرا که اگر اقتدار، مقاومت و آمادگی در کنار هم قرار گیرد بر دشمنان پیروز خواهیم شد.
پیش از سخنان رییس جمهوری سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی از برنامه ریزی ها، اقدامات و عملکرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مسیر تقویت ثبات و امنیت کشور، افزایش اقتدار دفاعی و آموزش و توسعه فرهنگ جهادی ارائه کردند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه