English

موقعیت ژئوپلتیکی ایران مقصد جذابی برای مهاجران و پناهندگان است

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: ایران به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی خاصی که دارد مقصد ویژه ای برای مهاجران و پناهندگان است.

موقعیت ژئوپلتیکی ایران مقصد جذابی برای مهاجران و پناهندگان است

به گزارش خبرگزاری موج؛ ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست خبری که در امارت مسعودیه برگزار شد با اشاره به اینکه عوامل مختلفی همچون جنگ، ناامنی، فقر و گرسنگی و بلایای طبیعی از علل پناهندگی و مهاجرت هستند عنوان داشت: پناهندگی در آفریقا، آسیا و به ویژه غرب آسیا جمعیت عظیمی را به خود اختصاص داده و مردم سوریه، افغانستان، یمن و عراق بخشی عظیمی از پناهجویان غرب آسیا را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: برخی از تراژدی پناهندگی مربوط به فلسطین است که متاسفانه سازمان ملل نقش مهمی برای زدودن آوارگی نداشته و برخی کشورهایی که خود در افزایش پناهندگی نقش داشتند هیچ نقش مسئولانه ای را برای حل این معضل ایفا نمی کنند.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه ایران به دلیل موقعیت ژئوپلتیکی که دارد مقصد جذابی برای مهاجران است ادامه داد: پناهندگان افغانی و عراقی به دلیل شرایط خاص خود همواره جمعیتی از پناهندگان را به خود اختصاص می دهند و جمهوری اسلامی ایران به دلایل انسانی نه تنها از ورود پناهندگان جلوگیری نمی کند بلکه تلاش می کند تا در حد توان مشکلات آنها را برطرف کند.
ذوالفقاری عنوان داشت: حل مشکلات این کشورها نیازمند کمک جامعه بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را برای صلح و ثبات در افغانستان و بازسازی این کشور انجام داده است.
وی با بیان اینکه کمبود مسکن، امکانات، معیشت و آموزش پناهندگان از نکاتی است که باید حل شود گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه با استفاده از منابع داخلی برای پناهندگان هزینه کرده و بار سنگینی را نسبت به کشورهای اروپایی به دوش کشیده است.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید براینکه کشورهای غربی برای شرایط داخلی افغانستان سرمایه گذاری کنند تا این کشور درصد کمتری از پناهندگان را داشته باشد خاطر نشان کرد: دولت و ملت ایران به مدت ۴ دهه به اذعان کارشناسان بین المللی و ناظران بی غرض میزبان خوبی برای پناهندگان بوده و انتظاری از کمساریای عالی می رود این است که جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه کمک کند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه