English

طرح‌های برتر در نمایشگاه فناوری نانو حضور دارند

با پایان یافتن دریافت طرح در چهارمین دوره برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو، طرح‌ها پس از داوری و ارزیابی در مراحل مختلف برای حضور در نمایشگاه فناوری نانو که در مهرماه برگزار می‌شود، دعوت خواهند شد.

طرح‌های برتر در نمایشگاه فناوری نانو حضور دارند

به گزارش خبرگزاری موج، در چهارمین دوره برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو طی دو مرحله فراخوان از ۱۵ آبان سال ۹۴ تا ۱۵ مرداد ۹۵ طرح‌هایی از سراسر کشور دریافت شد. طرح‌های دریافتی که از حوزه‌های مختلفی هستند، بر اساس چهار معیار فنی، نانویی، اقتصادی و نوآوری مورد بررسی قرار گرفتند که تعدادی از آنها پس از طی مراحل مختلف، در این برنامه پذیرفته شدند.

طرح‌های پذیرفته شده در صورت دستیابی به آمادگی لازم جهت ارائه، امکان حضور در نهمین جشنواره فناوری نانو را که در مهرماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، دارند.

برنامه طرح‌های نوآورانه با رویکرد حمایت از فناوران و پژوهشگران کشور در عرصه فناوری نانو در راستای تجاری‌سازی دستاوردهای آنها اقدام به دریافت طرح‌های علاقه‌مندان از سراسر کشور می‌کند. طرح‌های دریافتی باید حداقل به یک نمونه اولیه رسیده باشند.

در صورتی که طرح‌های دریافتی از چهار جنبه اقتصادی، فنی، نانویی و نوآوری مثبت ارزیابی شوند، از فناور مربوط جهت ارائه حضوری طرح از صاحبان ایده دعوت بعمل می‌آید. در جلسه ارائه حضوری که در ستاد توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود، متقاضی در مدت زمان ۱۵ دقیقه طرح خود را ارائه می‌دهد و پس از آن به سوالات مطرح شده از جانب داوران حاضر در جلسه پاسخ می‌دهد.

چنانچه طرحی پس از مراحل مختلف ارزیابی شرایط ورود به برنامه را کسب کند، می‌تواند از بسته‌های حمایتی این برنامه در بخش‌های آموزش، خدمات، تسهیلات و مشاوره بهره‌مند شود. بسته‌های حمایتی درنظر گرفته شده با توجه به مسیر توسعه هر طرح در طول بازه زمانی حضور در این برنامه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. یکی از رویدادهای مهم پس از پذیرش در این برنامه جشنواره سالانه فناوری نانو است. طرح‌هایی که آمادگی حضور در جشنواره را کسب کنند، این فرصت را دارند در طول مدت چهار روزه نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان و سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، تاکنون چهار دوره از این برنامه از سال ۹۲ تا به امروز برگزار شده است. در دوره اول از برنامه ۱۲ طرح، دوره دوم ۲۲ طرح و دوره سوم که در سال ۹۴ برگزار شد، ۲۴ طرح از حوزه‌های مختلف مانند پزشکی و بهداشت، نفت، کشاورزی، الکترونیک و صنایع غذایی پذیرفته شدند.

فراخوان دریافت طرح برای دوره پنجم از برنامه طرح‌های نوآورانه از ۱۵ مهرماه امسال آغاز خواهد شد و متقاضیان شرکت در این برنامه می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو نسبت به ثبت‌ طرح خود اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه