English

شرکتی ناشناس کنترل دامنه‌های دات وب را به دست گرفت

یک شرکت تجاری ناشناخته و نه چندان مشهور با پرداخت ۱۳۵ میلیون دلار حق مدیریت و کنترل دامنه‌های منتهی به پسوند دات وب را در دست گرفت.

شرکتی ناشناس کنترل دامنه‌های دات وب را به دست گرفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وی تری، این شرکت که Nu Dot Co نام دارد، در رقابت با غول هایی همچون گوگل و شرکت های ثبت دامنه تحت وب مشهوری مانند Afilias، Radix و Donuts توانست به این موفقیت دست یابد.

با موفقیت شرکت یاد شده آیکان، سازمان فروش پسوندهای مختلف دامنه اختیار کامل. web را به Nu Dot Co داده است، بنابراین شرکت های مختلف تجاری باید با Nu Dot Co برای کنترل دامنه های منتهی به دات وب وارد مذاکره شوند.

این رقم سه برابر بیش از رقم پرداختی برای کنترل دامنه های منتهی به. shop یعنی ۴۱٫۵ میلیون دلاراست. فرایند فروش پسوندهای مختلف از سال ۲۰۱۲ اغاز شده است و تا به حال شرکت های مختلفی در دنیا برای کنترل کردن آنها با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.

پیش از این دو رقیب برنده مزایده اخیر یعنی Radix و Donuts از برخی مشکلات در درخواست ارائه شده Nu Dot Co خبر داده بوده و خواستار به تاخیر افتادن کل روند انتخاب برنده مزایده شده بودند. اما ایکان توجهی به این موضوع نکرده و صلاحیت Nu Dot Co را تایید کرد.

Donuts که کنترل پسوندهای. business و. company را در اختیار دارد، حتی به شیوه های قضایی به دنبال به تاخیر انداختن این فروش بود، اما یک قاضی در کالیفرنیا هفته قبل این درخواست را رد کرد. هنوز مشخص نیست Nu Dot Co واگذاری عمومی آدرس های اینترنتی با پسوند دات وب را در چه زمانی آغاز خواهد کرد.

قرار است در هفته های آینده مزایده واگذاری ۱۶ نام دامنه باقی مانده در میان شرکت های بزرگ اینترنتی برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه