English

داروی آلزایمر تولید شد

محققان دانشگاه مک‌گیل برای نخستین بار نشان دادند که مصرف روزانه دو عدد از یک نوع قرص جدید می‌تواند زوال مغز در مبتلایان به آلزایمر را متوقف کند.

داروی آلزایمر تولید شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از تلگراف، دانشمندان اعلام کردند که زوال مغزی شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی کارآزمایی دارویLMTXبرای ۱۸ ماه متوقف شد. این نتایج، امیدها را برای دستیابی به داروی این بیماری مخرب مغز افزایش داده است.

بیمارانی که برای مدت ۱٫۵ سال از این قرص استفاده می‌کردند، با تضعیف حافظه روبرو نشده و توانایی آنها برای انجام کارهای روزمره به قوت قبل باقی ماند.

این کارآزمایی در ابتدا نتایج مایوس‌کننده‌ای را نشان داده بود زیرا قرصLMTXبر روی بیماران آلزایمری که از دیگر داروهای زوال عقل نیز استفاده می‌کردند، اثربخش نبود.

اما ۱۵ درصد از ۸۹۱ بیماری که هیچ داروی دیگری مصرف نمی‌کردند، نتایج جالبی را نشان دادند. این افراد علاوه بر اینکه مهارت‌های اساسی شناختی آن‌ها طی ۱۸ ماه کارآزمایی حفظ شده بود، مناطق اصلی مغزشان تا یک سوم کمتر از سایر شرکت‌کنندگان کاهش یافته بود.

در حال حاضر بیماران آلزایمری از داروهایی مانند دونپزیل استفاده می‌کنند که برای زمان محدودی به کنترل علایم کمک می‌کند، اما این داروها نمی‌توانند از وخیم‌تر شدن زوال مغز جلوگیری کنند.

این نتایج در نشست بین‌المللی انجمن آلزایمر در تورنتو ارائه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر