English

مایکروسافت از بازار گوشی های هوشمند عقب نشینی می کند

مایکروسافت بیش از آنچه پیش از این تصور میشد در حال عقب نشینی از حوزه گوشی های هوشمند است و همچنان در حال تعدیل نیرو در بخش موبایل و باز سازمان دهی ساختار خود در این بخش است.

مایکروسافت از بازار گوشی های هوشمند عقب نشینی می کند

به گزارش خبرگزاری موج، اخیرا مایکروسافت اعلام کرده است که علاوه بر اخراج و تعدیل ۱۸۵۰ نفر از کارمندان بخش موبایل خود در ما می ۲۰۱۶ قرار است تا پایان سال در حدود ۲۸۵۰ نفر دیگر در همین بخش در سراسر جهان از شرکت مایکروسافت اخراج و تعدیل شود که این برنامه در راستای همان طرح قبلی است.

این طرح قبلی در واقع همان عقب نشینی مایکروسافت از بازار گوشی های هوشمند و رها کردن نوکیا است که در سال ۲۰۱۴ با رقم ۷ میلیارد دلار به دارایی های مایکروسافت اضافه شده بود.

این در حالی است که از هم اکنون بسیاری از کارمندانی که قرار است در قالب ابن برنامه تعدیل شوند در جریان ماجرا قرار گرفته اند.

خرید نوکیا در زمانی روی داد که هنوز استیو بالمر ریاست مایکروسافت را بعد از بیل گیتس در اختیار داشت اما از زمانی که ساتیا نادلا بر صندلی ریاست مایکروسافت تکیه زده است، این شرکت استراتژی خود را به کلی تغییر داده است و در حال حاضر تنها تمرکز خود را بر دستگاه های رده بالا و محدود گذاشته است.

این در حالی است که تا پیش از این نیز اخراج ها و تعدیل نیروهای مایکرئسافت بسیار اساسی بوده است و تا قبل از ماه می امسال ۱۹ هزار نفر کارمند این شرکت که در بخش های مرتبط با فعالیت های نوکیا قرار داشتند تعدیل و اخراج شده اند.

این شرکت بیان کرده است که تا پایان سال مالی ۲۰۱۶ یعنی در پایان ماه ژوئن بیش از ۷۴۰۰ نفر را در بخش موبایل این شرکت تعدیل کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه