English

ماهواره هارا تکمیل و در نوبت پرتاب داریم

رییس سازمان فضایی با اشاره به نصب تلسکوپی با قدرت دید اجرام آسمانی در هزار کیلومتری زمین در شهریور گفت: امسال حداقل یک و حداکثر دو ماهواره را پرتاب می کنیم.

ماهواره هارا تکمیل و در نوبت پرتاب داریم

به گزارش خبرگزاری  موج، محسن بهرامی امروز در مراسم شروع به کار دوره آموزشی طراحی ماموریت و برنامه ریزی پروژه ماهواره کوچک دانشجویی گفت: اپسکو(سازمان همکاری های فضایی آسیا و اقیانوسیه) سازمان ویژه با دستاوردهای خیلی ویژه و منحصرفردی باید باشد و فکر می کردیم برای معرفی اپسکو باید فعالیت های خود را گسترده تر کنیم تا در دیگر کشورها جایگاه خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه اپسکو در قالب پروژه های پایه و اختیاری در کنار فعالیت های آموزشی است، افزود: امیدواریم بیاموزیم که برای بودن در فضا تفاهم لازم است و باید با همیاری و همدلی راه را باز کنیم. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه لازم است که همه کشورهای عضو فعالیت های گسترده تری داشته باشند و اقدام به جذب دیگر کشورها کنند، اظهار کرد: امسال ماهواره هایی را تکمیل و در نوبت پرتاب داریم و درحال برنامه ریزی برای آنها هستیم. این مقام مسئول تصریح کرد: برای اینکه دانشجویان مان را درگیر مسایل فضایی کنیم، پروژه ماهواره مکعب ایرانی را طراحی کردیم و به اپسکو پیشنهاد دادیم که پروژه ماهواره های مکعبی در کشورهای مختلف برگزار و جایزه هایی هم داشته باشیم تا پرتاب هایی مستمر و با قیمت معقول تر برای دانشجویان کشورهای عضو داشته باشیم. بهرامی با اشاره به فعالیت اپسکو در زمینه های مختلفی چون ناوبری، GPS، طراحی و ساخت ماهواره، خاطر نشان کرد: وقتی وارد فضا می شویم وقتی زمین را از دور نگاه می کنیم تمام درگیری ها و مشکلات سیاسی و غیره بسایر کوچک و بی معنی به نظر می رسد و امیدواریم اپسکو چنین خاصیتی داشته باشد. رییس سازمان فضایی کشور همچنین از پرتاب حداکثر ۲ ماهواره در سال جاری خبر داد و گفت: نخستین ماهواره که در برنامه پرتاب دارد ماهواره «دوستی» است که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف ساخته شده که به نظر می رسد در نیمه دوم سال این اتفاق بیفتد. وی با اشاره به زمان بندی پرتاب و هم هزینه و انرژی که پرتاب هر ماهواره صرف خود می کند، پرتاب حداقل یک ماهواره را در سال جاری قطعی دانست و ادامه داد: علاوه بر آن قرار است تلسکوپی با عمق دید و رصد هزارکیلومتری اجرام نزدیک به زمین در ماهدشت نصب شود که همزمان در پرو و پاکستان این اتفاق می افتد. بهرامی زمان تخمینی برای نصب نهایی و راه اندازی این تلسکوپ را شهریور ماه دانست.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه