English

عنکبوت ها شخصیت های متفاوتی از خود بروز می دهند

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد گرمای محیط شخصیت عنکبوتها را تغییر می دهد.

عنکبوت ها شخصیت های متفاوتی از خود بروز می دهند

به گزارش خبرگزاری  موج، حیوانات هم مانند انسانها دارای شخصیت هستند و جالب اینکه شخصیت درونی آن با توجه به فاکتورهای مختلف دستخوش تغییراتی می شود تا جایی که یک حیوان ممکن است در برخی مواقع خجالتی و در پاره ای از موارد هم حالت تندخویی داشته باشد.

حالا این پرسش اساسی مطرح می شود که این تفاوتهای شخصیتی از کجا آب می خورد؟ همچنین بسیاری می پرسند که اصولا چرا چنین تفاوتهایی بروز می کند و چطور می توان آن را مدیریت کرد؟

دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی متوجه مزایای ساختار شخصیتی شده اند. آنها به این واقعیت جالب توجه اشاره می کنند که اصولا این عامل از جوامع مختلف در برابر تغییرات شدید دمایی محافظت می کند. این جوامع می تواند دربرگیرنده جانورانی نظیر عنکبوتها هم باشد.

مطالعه جدید دانشمندان این دانشگاه درحالی ارایه شده که نگرانی های زیادی درباره افزایش دمای زمین مطرح می شود. پیش بینی می شود که تا سال ۲۱۰۰، دمای زمین بین ۳ تا ۱۲ درجه افزایش یابد.

دانشمندان معتقدند که افزایش دمای زمین اثرات مخربی نیز بر کلنی های جانوری خواهد داشت. آنها این سؤال مهم را مطرح می کنند که در دنیایی که دمای آن به طرز نگران کننده ای در حال افزایش است، جانوران چگونه می توانند خود را با این شرایط تطبیق دهند؟

در بررسی اخیر، دانشمندان بر روی عنکبوتهایی متمرکز شده اند که در کارولینای شمالی و بخشهای وسیعی از جنوب تا شمال قاره آمریکا زندگی می کنند. گونه هایی که دانشمندان آنها را مورد بررسی قرار دادند دارای دو شخصیت آرام یا تندخو هستند.

این بررسی نشان داد عنکبوتهایی که شخصیت تهاجمی دارند شانس کمتری برای زنده ماندن و تولید مثل دارند و در مقابل عنکبوتهایی که اصطلاحا آرام به شمار می آیند در آب و هوای گرم عملکرد بهتری داشته و حتی بهتر از عنکبوت های تهاجمی تولید مثل می کنند.

در ادامه دانشمندان کلنی هایی را مورد بررسی قرار دادند که تلفیقی از این دو گونه محسوب می شود. آنها در کمال شگفتی متوجه شدند که عنکبوتهای دارای خوی تهاجمی درحالی که در کنار عنکبوتهای آرام زندگی می کنند این شانس را پیدا می کنند که در دماهای بالا همچنان زنده بمانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر