English

ویژگی فوق‌العاده اندروید نوقا را بدانید

شرکت گوگل اعلام کرد که اندروید نوقا در صورت خراب بودن نرم افزار دستگاه امکان بوت آن را نمی‌دهد.

ویژگی فوق‌العاده اندروید نوقا را بدانید

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از انگجت، از زمانی که نسخه کیت‌کت عرضه شده، سیستم‌ عامل اندروید فرآیند بوت شدن دستگاه را مورد بررسی قرار داده تا اطمینان حاصل کند که روت‌کیت‌ها و دیگر مخرب‌های نرم‌افزاری قبل از شناسایی شدن اجرا نشوند.

این ویژگی پیشتر به این صورت بود که تنها یک پیغام هشدار برای کاربر فرستاده می‌شد اما در حال حاضر شرکت گوگل توضیح داده که در اندروید نوقا، فرآیند بوت شدن را با حساسیت بیشتری بررسی کرده و در صورت بوجود آمدن مشکل در این فرآیند، تنها به ارسال یک پیام بسنده نمی‌کند.

این روند جدید بدین صورت است که اگر شما یک پارتیشن یا یک تصویر معیوب را بوت کنید، اندروید به حالت امن در آمده یا اصلا اجرا نخواهد شد که این کار تنها با اجازه کاربر امکان‌پذیر است.

این ویژگی برای اولین بار در دستگاه‌هایی اجرا خواهد شد که با سیستم‌عامل اندروید ۷ نوقا به بازار عرضه می‌شوند.

این قابلیت برای اکثر افراد بسیار کاربردی خواهد بود و از سیستمهای عامل اندروید آن‌ها در برابر جولان ویروس‌های مختلف محافظت خواهد کرد.

شرکت گوگل اعلام کرد که این قابلیت در کنار تمام مزایا مکن است معایبی نیز داشته باشد. از آنجا که این فرآیند دسترسی به داده‌ها و انجام کارهای معمولی را متوقف می‌سازد، می‌تواند مشکلاتی را در این زمینه برای کاربران ایجاد کند. همچنین در این شرایط نصب رام‌های سفارشی بر روی دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید کار دشواری خواهد شد.

گوگل همچنین اعلام کرد که روش‌های دیگر، فرآیند بوت را کاملا متوقف کرده اما این رویکرد جدید ایجاد مشکل را به حداقل رسانده و فرصت دوباره‌ای را به کاربران در جهت استفاده از دستگاهشان به آنها می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه