English

فضانوردان ناسا چشم انتظار فضاپیمای جدید

۵ سال پس از بازنشستگی شاتلهای فضایی حالا ناسا تا پرتاب فضانوردان به فضا از خاک آمریکا فاصله زیادی ندارد.

فضانوردان ناسا چشم انتظار فضاپیمای جدید

به گزارش خبرگزاری موج، ۵ سال پیش یک عضو خانواده شاتلهای فضایی یعنی شاتل آتلانتیس آخرین مأموریت آنها را با موفقیت به پایان رساند تا پس از آن، ناسا برای سالها به کپسولهای سایوز روسیه جهت اعزام فضانوردانش به ایستگاه فضایی بین المللی متکی باشد.

اما با اتفاقاتی که این روزها با سرعتی خیره کننده در شرکت بوئینگ در حال انجام است، اعزام فضانوردان آمریکا از خاک این کشور تا سال ۲۰۱۸ از سرگرفته می شود.

هدایت کنندگان شاتل آتلانتیس که آن را برای آخرین بار راهی ایستگاه فضایی بین المللی کردند می دانستند که توقف زمانی قابل توجهی تا از سرگیری پرتابهای سرنشین دار به فضا از خاک آمریکا ایجاد می شود اما حالا همتایانشان در شرکت بوئینگ بر روی کپسول فضایی سرنشین داری کار می کنند که تا دو سال دیگر این روند را از سر خواهد گرفت.

نکته قابل توجه در این نگرش جدید آن است که دولت آمریکا برای اعزام فضانوردانش به ایستگاه فضایی و در کل زیر مدار، دیگر نه به ناسا بلکه به شرکتهای خصوصی نظیر بوئینگ و اسپیس ایکس دل بسته است. بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، شرکت بوئینگ در اوایل سال ۲۰۱۸ فضانوردان را راهی ایستگاه فضایی بین المللی خواهد کرد.

این درحالی است که کپسول فضایی سرنشین دار شرکت اسپیس ایکس موسوم به «اژدها» نیز اواخر سال آینده و حتی زودتر از بوئینگ وار این کارزار می شود.

در همین حال که شرکتهای خصوصی مشغول نهایی سازی برنامه هایشان جهت اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی هستند، ناسا به عنوان یک سازمان دولتی در آمریکا مشغول بررسی بهترین گزینه ها جهت اعزام فضانوردان به مریخ تا سال ۲۰۳۰ است. در همین راستا فضاپیمای جدید این آژانس فضانوردی موسوم به «اوریون» در سال ۲۰۱۸ و سوار بر یک فروند راکت غول پیکر به طور آزمایشی راهی فضا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه