English

جان گلن وارد ۹۵ سالگی شد

ناسا ۱۸ ژوئیه زادروز جان گلن، اولین فضانورد آمریکایی که به دور زمین چرخید را تبریک گفت.

جان گلن وارد ۹۵ سالگی شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از زی‌نیوز، آژانس فضایی آمریکا به مناسبت نود و پنجمین سالگرد تولد این فضانورد برجسته، یک پست را به اشتراک گذاشت.

جان هرشل گلن جونیور، زاده ۱۸ ژوئیه ۱۹۲۱، عضو سابق تفنگداران دریایی آمریکا و مجلس سنای آمریکا، خلبان و فضانورد است. وی اولین آمریکایی در مدار زمین و سومین آمریکایی در فضا بود.

وی نخستین آمریکایی بود که به مدار زمین رفت و پس از سه بار گردش در مدار به زمین بازگشت. این پرواز موفقیت آمیز در بیستم فوریه سال ۱۹۶۲ به وقوع پیوست و این خود سرآغاز یک رشته عملیات گسترده خلبانی در فضا برای آمریکا شد. گلن به عنوان کمک خلبان در دو ماموریت اولیه مرکوری، با اختلاف اندکی عنوان اولین آمریکایی در فضا را از دست داد. در آخرین پروازش که در داخل کپسول مرکوری با نام دوستی ۷ صورت گرفت، سه بار به دور مدار زمین در کمتر از ۵ ساعت چرخید.

وی در ۷۷ سالگی در مأموریتSTS - ۹۵شرکت کرد و نام خود را به عنوان پیرترین فضانوردی که تا به حال به فضا رفته است، ‌ ثبت کرد

او در سال ۱۹۹۸ برای انجام تحقیقات بیولوژیکی بار دیگر به فضا رفت. ناسا نیز یک تصویر سیاه و سفید از صورت خندان گلن در مقابل کپسول مرکوری که دوستی۷(Friendship ۷) نام داشت به اشتراک گذاشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه