English

بدافزارهای «پوکمون گو» هم آمد

انتشار گسترده بازی «پوکمون گو» بیش از سهم خود مشکل ایجاد کرده، حتی فراتر از مورد سرقت قرار گرفتن و یا تصادفات رانندگی که درباره آنها شنیده شده است. بدین صورت که تعدادی از اپلیکیشن‌های مربوط به پوکمون گو به عنوان بدافزار شناخته شده‌اند.

بدافزارهای «پوکمون گو» هم آمد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اندروید هدلاینز، در حالی که نینتندو با طرفدارانی دست و پنجه نرم می‌کند که پوکمون گو را دانلود کرده‌اند، طوفان‌های دیگری در پلی‌استور به پا شده است. تحقیقات امنیتی در ESETحاکی از مساله‌ای است که ایجاد مشکل کرده: تعدادی از اپلیکیشن‌هایی که مربوط به پوکمون گو هستند، به عنوان بدافزار شناخته شده‌اند. یکی از این اپلیکیشن‌ها حتی امنیت قفل صفحه یک کاربر را دچار مشکل کرده است.

البته تمامی این بدافزارها در حال حاضر حذف شده‌اند، اما این اولین باری نیست که خالقان یک بدافزار به یک اپلیکیشن هجوم آورده و خلاقیت‌های خود را آنجا اعمال می‌کنند و قطعا آخرین مورد هم نخواهد بود.

اپلیکیشنی که یک قفل صفحه تقلبی را ایجاد کرده بود، پوکمون گو آلتیمیت(Pokemon GO Ultimate) نام دارد و پیش از اینکه گوگل اقدام به پاکسازی آن کند، ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دانلود از آن انجام شده بود.

برای کاربران بدشانسی که این اپلیکیشن را دانلود کرده بودند، بلافاصله پس از راه‌اندازی اپلیکیشن، تم قفل صفحه پوکمون گو جایگزین تم اصلی آنها شده و تمام قسمت‌های سیستم گوشی را از این تم پر کرده و مانع از خاموش کردن گوشی می‌شد و تنها راه فرار از این وضعیت، خارج کردن باتری یا نگه داشتن دکمه پاور بود.

البته پس از روشن شدن دوباره، اپلیکیشن در گوشی با ماهیتPI Networkشروع به فعالیت کرده و به صورت مخفی در پس‌زمینه روی تبلیغات پولی کلیک می‌کرد. خوشبختانه این اپلیکیشن مانند سایر برنامه‌ها از طریق منوی تنظیمات قابل حذف بود.

دو نرم افزار دیگری که به عنوان بدافزار شناخته شدند، راهنمایی و تقلب برای پوکمون گو(Guide & Cheats for Pokemon GO) و نصب پوکمون‌گو(Install Pokemongo) بودند که هر دوی آنها غالبا از طریقscarewareکاربران را تشویق به مشترک شدن در نرم‌افزارها می‌کردند و کاربران با مسیج‌های ترسناکی که سیستم‌های آنها را نیازمند پاکسازی اعلام می‌کرد روبه رو شده و مجبور به خرید خدمات خاصی با پرداخت پول می‌شدند.

در این اپلیکیشن‌ها، با زدن یک بار دکمه خروج، پیام دیگری ظاهر شده و بنابراین تنها راه برای خروج از این برنامه‌ها، دومرتبه زدن روی دکمه خروج و سپس حذف برنامه‌ها از طریق منوی تنظیمات بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر