English

مذاکره با چهار اپراتور دنیا برای حضور در هاب بین‌المللی ایران

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از تلاش برای دریافت مجوزهای لازم در خصوص انتشار وضعیت ترافیک اپراتورهای مختلف خبر داد و در عین حال از راه‌اندازی هاب بین‌الملل ایران در منطقه چابهار یاد کرد و عنوان کرد: در این حوزه با چهار اپراتور بین‌المللی توافقاتی حاصل شده است.

مذاکره با چهار اپراتور دنیا برای حضور در هاب بین‌المللی ایران

به گزارش خبرگزاری موج، محمدجواد آذری جهرمی صبح دیروز در همایش CDNوPEERINGبه ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص ماتریس ترافیکی شرکت زیرساخت و هاب بین‌المللی چابهار پرداخت.

وی در صحبت‌های خود با اشاره به این‌که شرکت ارتباطات زیرساخت در نظر دارد ماتریس ترافیکی خود را طی ماه‌های آینده به صورت زنده بر روی سایت این شرکت قرار دهد، اظهار کرد: با راه‌اندازی این بخش شرایطی ایجاد می‌شود تا کاربران در شهرهای مختلف بتوانند وضعیت شبکه این شرکت را مشاهده کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین متذکر شد: قرار بر آن است در زمینه پرداخت جریمه‌ها نیز اسناد خود را از طریق این سایت منتشر کنیم و بر این اساس انتظار داریم همان‌طور که شرکت زیرساخت خود را در برابر اختلالات ملزم به پرداخت جریمه به شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت می‌داند، این شرکت‌ها نیز چنین تعهدی را در قبال مشترکان خود داشته باشند.

آذری جهرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه دیتاسنترها با وجود این‌که مدیریت ترافیک در نظر گرفته شده اقتصاد دیتاسنترها نمی‌گردد. به عبارت دیگر اکنون تعرفه‌های دیتاسنتری ما حدود دوبرابر استاندارد جهانی است و به‌طور مثال اگر یک رک با ۷۰ کیلووات برق در اروپا ۱۲۰۰ یورو هزینه داشته باشد در ایران این هزینه حدود دو برابر است که معادل ریالی آن حدود ۸۰ میلیون ریال می‌شود، اما با این وجود همچنان هزینه‌های دیتاسنترها جبران نمی‌شود.

وی در ادامه بهبود اوضاع در این بخش را نیازمند قانون‌گذاری از سمت شورای عالی فضای مجازی دانست و گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها به دنبال آن هستند که سرور خاص خود را داشته باشند، اما باید برون‌سپاری سرورها فرهنگ‌سازی شود. اکنون باید قانونی برای منع شرکت‌ها از ایجاد منع دیتاسنترهای مستقل تصویب شود تا بدین ترتیب مشکلات این حوزه کمرنگ‌تر شود.

معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت های خود نیز خطاب به تولیدکنندگان محتوای کشور متذکر شد: امروز مطالبه شبکه ملی اطلاعات مطالبه تمام بخش‌ها شده و براین اساس برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا یک هاب بین‌المللی در منطقه چابهار راه‌اندازی شود که در این زمینه با چهار اپراتور بین‌المللی به توافق رسیده‌ایم.

آذری جهرمی همچنین بیان کرد: ظرف دو ماه آینده دوCDNبزرگ دنیا در ایران فعال خواهد شد و در این بازه زمانی مرکزPEERINGچابهار نیز راه‌اندازی می‌شود که راه‌اندازی این مراکز اجازه می‌دهد تولیدکنندگان محتوا با تراز بین‌المللی به رقابت بپردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر