English

چگونه گوشی های تقلبی و کپی را تشخیص دهیم؟

خریدن گوشی های دست دوم و یا برندهای ارزان قیمت ممکن است دارای ریسک باشد؛ چرا که امروزه گوشی های تقلبی به خصوص از مدل های گران قیمت در بازار زیاد یافت می شود.

چگونه گوشی های تقلبی و کپی را تشخیص دهیم؟

به گزارش خبرگزاری موج، جالب است بدانید که در بعضی موارد امکان تشخیص گوشی های اصلی از تقلبی از روی مواد ساخته شده و ظاهر آنها اصلا امکان پذیر نیست، ولی با این حال باز هم راه هایی برای تشخیص گوشی های تقلبی وجود دارد. اگر شما قصد خریدن گوشی هوشمند جدیدی دارید، ما را با این آموزش همراهی کرده تا توانایی تشخیص گوشی تقلبی را پیدا کنید.

روش اول: بررسی کیفیت ساخت

۱. دستگاه مورد نظر خود را با یک گوشی اصل مقایسه کنید. اکثر گوشی های گران قیمت از مواد با کیفیت ساخته می شوند. اگر به یک نسخه اصل دسترسی دارید، آن را با دستگاهی که قصد خریدن آن را دارید مقایسه کنید. توجه داشته باشید که اگر دستگاه مورد نظر شما به نسخه اصلی و گران قیمت کاملا شبیه باشد، باز هم لزوما نمی توان از اصل بودن آن اطمینان حاصل کرد. ۲. به سایت سازنده گوشی خود مراجعه کرده و مواد به کار رفته در ساخت آن را بررسی کنید. برای مطمئن شدن از اصل بودن گوشی بهتر است به سایت کارخانه سازنده آن مراجعه کنید و ببینید از چه موادی در ساخت آن دستگاه به کار گرفته شده است.برای مثال، در صورتی که قصد خرید یک گوشی سامسونگ داشته باشید، در سایت آن ذکر شده که صفحه نمایش گوشی های سامسونگ از جنس شیشه است. پس اگر صفحه نمایش گوشی که در اختیار شماست از جنس پلاستیک است، قطعا این گوشی تقلبی است.

روش دوم: بررسی قابلیت ها و نرم افزار های به کار رفته

۱. مشخصات گوشی را از روی جعبه بررسی کنید. شما می توانید ویژگی های گوشی را در پشت جعبه آن پیدا کنید. این مشخصات را با رفتن به قسمت Settings > About phone در درون گوشی با مشخصات ذکر شده در این بخش مقایسه کنید. اگر آن ها با یکدیگر سازگار نیستند، به احتمال زیاد آن گوشی تقلبی است. در صورتی که به جعبه گوشی دسترسی ندارید، کل مشخصات هر مدل گوشی در اینترنت و در سایت هایی مثل GSMArena یا سایت رسمی سازنده آن موجود است.۲. با استفاده از یک نرم افزار جانبی ویژگی های گوشی را بررسی کنید. برای این که بتوانید ویژگی ها و مشخصات گوشی را به طور کامل بررسی کنید، اپلیکیشن Antutu Benchmark را دانلود و نصب نمایید. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد قدرت دستگاه خود را تشخیص دهید و علاوه بر آن تمامی قابلیت ها و مشخصات آن را به همراه نام دستگاه به شما نشان می دهد. در صورتی که در مشخصات نمایش داده شده نام سازنده تلفن همراه دیگری را مشاهده کردید، به احتمال زیاد آن گوشی تقلبی است.۳. نرم افزار را بررسی کنید. اگر گوشی شما آیفون است، شما می توانید نرم افزار آن را جهت تشخیص بودن اصل بودن گوشی بررسی کنید. گوشی های آیفون تقلبی از جاوا پشتیبانی نمی کنند و سیستم عامل آن ها نیز اندروید است. شرکت های سازنده گوشی های کپی و تقلبی نمی توانند از سیستم عامل iOS استفاده کنند، چرا که این سیستم مخصوص شرکت اپل است. به یاد داشته باشید که گوشی ها آیفون دارای اپلیکیشن iTunes App Store هستند، نه Google Play.

روش سوم: بررسی شماره سریال و IMEI گوشی

۱. شماره سریال گوشی را بررسی کنید. اگر گوشی شما آیفون است، شماره سریال آن را بررسی کرده و آن را در سایت مخصوصش تایید کنید. برای یافتن شماره سریال گوشی های آیفون به Settings > General > About phone مراجعه کنید. پس از یافتن شماره سریال، آن را دراین سایتوارد کنید. این سایت مخصوص بررسی مدت زمان باقی مانده از ضمانت گوشی است. در صورتی که با وارد کردن شماره سریال پیغامی مثل We’re sorry, but this serial number is not valid. Please check your information and try again را دریافت کردید، به احتمال زیاد گوشی شما تقلبی است. ۲٫شماره IMEI گوشی را بررسی کنید. شماره IMEI در گوشی های اندرویدی و دیگر دستگاه ها استفاده می شود و می توان آن را در پشت دستگاه پیدا کرد. اگر برچسب نمایش دهنده آن از بین رفته است با مراجعه به Settings > About > Status از داخل گوشی می توان آن را مشاهده کرد. همچنین شما می توانید با شماره گیری کد *#۰۶# سریال IMEI خود را بیابید. پس از یافتن این سریال به سایت Imei.info مراجعه کرده و آن را در کادر مخصوص وارد نموده و روی CHECK کلیک کنید. سیستم اطلاعات مختلف گوشی شما را بررسی کرده و آن ها را به نمایش می گذارد و شما می توانید اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه