English

فرودهای موشکی اسپیس‌ایکس موفقیت آمیز بوده است

شرکت اسپیس‌ایکس توانست پنجمین موشک خود را با موفقیت پس از ارسال فضاپیمای باری دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی روی زمین فرود بیاورد.

فرودهای موشکی اسپیس‌ایکس موفقیت آمیز بوده است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اسپیس، موشک دو مرحله‌ای فالکون ۹، ‌ دیروز(دوشنبه) به همراه فضاپیمای رباتیک این شرکت از پایگاه فضایی کیپ کارناوال به فضا پرتاب شد.

مرحله اول این موشک ۲٫۵ دقیقه پس از پرتاب جدا شده و مجموعه‌ای از احتراق‌ها را برای بازگشت به زمین انجام داد. این موشک سرانجام به نرمی در فاصله چند کیلومتری از محل پرتاب خود فرود آمد و باعثشادی کارکنان اسپیس‌ایکس که در مقر این شرکت در هاوثورن کالیفرنیا جمع شده بودند، شد.

طی این ماموریت، ابزارهایی برای انجام نخستین تعیین توالی ژنتیکی در فضا و نخستین آداپتور الحاق بین‌المللی برای فضاپیمای خصوصی در میان محموله‌های دیگر به ایستگاه فضایی منتقل می‌شود. دراگون قرار است فردا(چهارشنبه) به آزمایشگاه مداری ملحق شود.

این فرودهای موشکی توسط اسپیس‌ایکس با هدف تولید یک سیستم پرتاب قابل استفاده مجدد انجام می‌شود که می‌تواند بطور چشمگیری هزینه‌های پروازهای فضایی را با استفاده مجدد از بوسترها به جای دورانداختن آن‌ها کاهش دهد.

در پرواز روز گذشته، کپسول باری دراگون با خود چندین ابزار علمی و تحقیقاتی را به همراه مواد غذایی، تدراکات و وسایل بهداشت شخصی به ایستگاه فضایی منتقل کرد. این نخستین فرود موشک فالکون ۹ بر روی زمین در سال ۲۰۱۶ است.

نخستین فرود موشکی اسپیس‌ایکس در دسامبر ۲۰۱۵ صورت گرفت و پس از آن، این شرکت دوبار در اوایل سال ۲۰۱۶ تلاش کرد موشک‌ خود را روی یک سکوی دریایی فرود بیاورد که البته ناموفق بود. اما در نهایت این تلاش‌ها در ماه آوریل با موفقیت به ثمر رسید و فالکون ۹ توانست پس از پرتاب یک فضاپیمای باری دراگون برای ناسا، روی یک کشتی خودران فرود بیاید.

اسپیس‌ایکس قصد دارد این موشک را مجددا در پائیز امسال استفاده کند. همچنین این شرکت از برنامه‌هایی برای استفاده مجدد از کپسول دراگون در سال ۲۰۱۷ خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه