English

زباله های فضایی به روش ماهیگیران شکار می شوند

آژانس فضانوردی اروپا ایده جاه طلبانه شکار و نابودی ماهواره از کار افتاده خود را در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد.

زباله های فضایی به روش ماهیگیران شکار می شوند

به گزارش خبرگزاری  موج، این آژانس فضانوردی قصد دارد که با بهره گیری از یک مکانیسم پیچیده، ضمن به دام انداختن یکی از ماهواره های سرگردان و از کارافتاده خود در مدار زمین، آن را به سمت اتمسفر کشانده و در آنجا نابود کند. این اتفاق قرار است در سال ۲۰۲۳ روی دهد.

در صورتی که این روش با موفقیت انجام شود آنگاه می توان امیدوار بود که انبوه زباله های فضایی سرگردان در اطراف زمین را به روشی مشابه از میان برد.

این مأموریت تحت عنوانe. DeOrbitو به عنوان بخشی از ابتکارعمل پاکسازی فضایی آژانس فضانوردی اروپا(ESA) انجام خواهد شد.

در این مأموریت قرار است یکی از ماهواره های اسا که هم اکنون در مدار پایین و به طور سرگردان به دور زمین می چرخد با استفاده از سیستم فضایی مخصوصی که به بازوی رباتیکی مجهز است شکار شده و پس از قرار گرفتن در وضعیتی مناسب، توسط یک شبکه توری به سوی اتمسفر زمین هدایت شود.

این مأموریت پیچیدگی های خاص خود را دارد زیرا باید فاکتورهای مختلفی از جمله سایر زباله های فضایی سرگردان و سرعت آن را در نظر گرفت.

ناسا امیدواری های زیادی به موفقیت این پروژه دارد که در این صورت راه برای به کارگیری آن در پاکسازی اطراف زمین از انبوه زباله های فضایی هموار می شود.

هم اکنون بیش از ۲۹ هزار قطعه زباله فضایی به بزرگی بیش از ۱۰ سانتیمتر در اطراف زمین شناور هستند که همواره عاملی نگران کننده برای سلامت سایر سیستم های فضایی فعال محسوب می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه