English

بریتانیا فرودگاه فضایی می سازد

بریتانیا در نظر دارد با همکاری بزرگترین شرکت های متخصص در عرصه هوا و فضا یک فرودگاه فضایی بسازد.

بریتانیا فرودگاه فضایی می سازد

به گزارش خبرگزاری موج، به رغم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و آغاز چالش های علمی این کشور اما حالا خبر می رسد که مقامات عالی رتبه این کشور رایزنی های لازم برای راه اندازی یک فرودگاه فضایی را آغاز کرده اند.

به این منظور دولت بریتانیا قراردادهایی را با ۵ غول عرصه هوا و فضا منعقد کرده تا آنها طرحهای قابل اجرای خود در زمینه ساخت یک فرودگاه فضایی را ارائه کنند.

گفته می شود این فرودگاه فضایی با هدف استفاده سیستم های پرتابی مداری یا زیرمداری به کار گرفته خواهد شد. از این ۵ شرکت، سه مورد در خاک آمریکا فعالیت دارند و به همین دلیل پیش بینی می شود همکاری گسترده ای در بحثقوانین میان بریتانیا و آمریکا صورت گیرد.

این قراردادها که مجموعا ۲ میلیون دلار ارزش دارند با ۵ شرکت زیر منعقد شده است: شرکتAirbus Safran Launchers(پیمانکار اصلی برنامه راکتی آریان ۵ و ۶)،Deimos Space UK(که در حال ساخت نسل جدیدی از راکتهاست)، لاکهید مارتین آمریکا،Orbital Accessبریتانیا و در نهایت ویرجین گلکتیک که به تازگی هواپیمای فضایی جدید خود موسوم بهSpaceShipTwoرا به دنیا معرفی کرده است.

بریتانیا چشم انداز وسیعی را برای این پروژه در نظر گرفته است که مهمترین هدف آن بهره برداری های تجاری از چنین پروژه ای عنوان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه