English

رایانه ها در لاس وگاس یکدیگر را هک می کنند

تعداد هفت رایانه کاملا خودکار قرار است طی یک مسابقه بزرگ در لاس وگاس در ماه آینده بدون دخالت و کنترل انسان، در حالی که در برابر سایر رقبا از هک شدن خود جلوگیری می کنند، اقدام به پیدا کردن حفره و راه نفوذ به یکدیگر کنند.

رایانه ها در لاس وگاس یکدیگر را هک می کنند

به گزارش خبرگزاری موج، فینال این مسابقه در قالب چالش بزرگ سایبری دارپا یاCyber Grand Challengeقرار است در تاریخ ۴ آگوست و در میانه دو مورد از بزرگترین کنفرانس های هکری در دنیا یعنیBlackhat USوDEFCONبرگزار شود و احتمالا نشان خواهد داد که ماشین ها قادر به شکست دادن بزرگترین هکرهای انسانی هستند.

«مایک واکر» مدیر برنامه های چالش سایبری دارپا میگوید: هدف از این چالش به میان آوردن پای خودمختاری ماشینی در حوزه سایبری است. آنچه ما امیدوار به مشاهده و دیدن آن هستیم، اثبات این موضوع است که کل چرخه زیست امنیت سایبری ما بتواند کاملا به شکل خودکار عمل کند.

واکر توضیح می دهد که به شکل میانگین حفره های امنیتی برای مدت زمان ۳۱۲ روز ناشناخته باقی میماند و بعد از شناسایی شدن توسط انسان نیاز به درک، وصله کردن آنها و انتشار وصله های مربوط به آنها در حجم وسیع بین کاربران است. چالش سایبری دارپا به دنبال آن است که چرخه طولانی مدت و در حد یک سال را به اندازه چند دقیقه یا حتی چند ثانیه به شکل کاملا خودکار کوتاه کند.

هفت تیم فینالیست قرار است با رایانه ساخت دراپا در این چالش ها شرکت کنند. ماموریت آنها این است که این رایانه را به گونه ای برنامه ریزی کنند که یک نرم افزار مخفی را به همراه حفره های امنیتی آن پیدا کرده و آن را وصله کنند. زمانی که چالش شروع شود هیچ کدام از اعضای این هفت تیم قادر نخواهند بود که به صفحه کلید خود دست بزنند.

واکر می گوید: رایانه باید به گونه ای برنامه ریزی شود که زبان برنامه نویسی نرم افزار را درک کرده، منطق آن را تجزیه و تحلیل کند و بر این اساس تمامی حفره های امنیتی آن را به شکل کاملا خودکار ارزیابی و بررسی کند.

این چالش بیش از همه اهداف دفاعی دارد: رایانه ها باید حفره های نرم افزاری را به سرعت پیدا کنند. اما در این میان تیم ها لحظاتی را نیز باید صرف حملات سایبری کنند. به معنی آن که در حالی که تیم ها و رایانه های آنها به دنبال حفره های امنیتی خود می گردند، رایانه های می توانند سایر سیستم های رقیب را برای پیدا کردن حفره های امنیتی نیز اسکن کنند اما در واقع نباید از این حفره ها برای نفوذ به این رایانه های رقیب استفاده کنند.

رایانه ها با پیدا کردن این حفره ها پیام هایی به داوران دارپا ارسال می کنند و داوران موضوع را از نزدیک بررسی خواهند کرد. در نهایت تیم برنده هم به لحاظ دفاعی و هم به لحاظ شناسایی حفره در رایانه های رقیب اعلام خواهد شد که تیم اول جایزه ۲ میلیون دلاری، تیم دوم جایزه ۱ میلیون دلاری و تیم سوم نیز جایزه ای ۷۵۰ هزار دلاری را دریافت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر