English

ایران ۱۴ پله‌ در شاخص‌های بین‌المللی فناوری ارتقا یافت

معاون دفتر اداره کل ارزیابی و نظارت راهبردی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، از ارتقای ۱۴ پله‌ای ایران در شاخص‌های بین‌المللی فناوری خبر داد.

ایران ۱۴ پله‌ در شاخص‌های بین‌المللی فناوری ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری موج، سید عباس موسی‌زاده موسوی در نشست تخصصی اجرای عملیاتی طرح ملی پیمایش نوآوری در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رتبه کشور ما در سال ۲۰۱۵ در شاخص‌های فناوری، ۱۲۰ بود و در سال ۲۰۱۶ به رتبه ۱۰۶ رسیدیم که این رتبه جایگاه واقعی ما نیست زیرا که ما اطلاعات درست و صحیح در اختیار مراکز بین المللی قرار نداده‌ایم.

موسی‌زاده موسوی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح ملی نوآوری در کشور گفت: طرح ملی پیمایش نوآوری، آمار صحیح را جهت ارائه به سازمان های بین‌المللی دراختیار ما قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال دو هدف اصلی از اجرای طرح ملی نوآوری هستیم، اظهار کرد: این طرح در مرحله نخست شناخت دقیقی از وضعیت بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی و مشکلات آنها در اختیار ما قرار می‌دهد و از سویی ما اطلاعات مورد نیاز برای ارائه به سازمان‌های بین‌المللی و ارائه گزارش به مراجع بین المللی را در اختیار خواهیم داشت.

معاون دفتر اداره کل ارزیابی و نظارت راهبردی معاونت علم وفناوری ریاست جمهوری، آذربایجان‌شرقی را تنها استانی دانست که به صورت منسجم اقدام به اجرای این طرح در سطح استانی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌ شرقی مصمم در اجرای این طرح است و پیشقدم شدن این استان ما را نیز برای ادامه فعالیت دلگرم می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه