English

حمله جلبک های سمی به فلوریدا به تصویر کشیده شد

در تازه ترین عکس فضایی گرفته شده از زمین، حمله جلبک های سمی به فلوریدا به تصویر کشیده شده که تعجب دانشمندان را به همراه داشته است.

حمله جلبک های سمی به فلوریدا به تصویر کشیده شد

به گزارش خبرگزاری  موج، این روزها بزرگترین دریاچه آب شیرین فلوریدا مورد تهاجم جلبکها واقع شده و این وضعیت عجیب حالا در یکی از تصاویر ماهواره ای ناسا به وضوح دیده می شود.

این تصویر به روشنی نشان می دهد که جلبک های سبز و آبی دریاچه آب شیرینLake Okeechobeeرا پوشانده اند. نکته نگران کننده این است که این جلبک ها سمی هستند و محدوده ای به وسعت ۸۵ کیلومتر مربع را احاطه کرده اند.

این جلبک ها دریاچه آب شیرینOkeechobeeرا که ۱۹۱۳ کیلومتر مربع وسعت دارد مورد تهاجم خود قرار داده اند. این دریاچه دومین دریاچه بزرگ آمریکا محسوب می شود.

این جلبک ها از نوع ارگانیسمهای تک سلولی بوده وcyanobacteriaنام دارد که حالا در تصویر گرفته شده توسطOperational Land Imagerکه بر روی ماهوارهLandsat ۸نصب شده دیده می شوند.

محققان عوامل مختلفی را برای شکل گیری این وضعیت عنوان می کنند که از آن جمله می توان به آلودگی های مختلف و کودهای نیتروژن دار اشاره کرد. همچنین گرم شدن آب دریاچه شرایط مساعدتری برای رشد این جلبک ها فراهم می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه