English

روبات مقاوم در برابر انفجار گاز ساخته شد

نسل جدیدی از روباتهای سیار ساخته شده که با ورود به محیط های آلوده به گاز، مانع از شکل گیری انفجار و بروز حوادثشدید می شوند.

روبات مقاوم در برابر انفجار گاز ساخته شد

به گزارش خبرگزاری موج، درحالی که در محیط های آلوده به گاز کوچکترین جرقه یا حرارتی می تواند به بروز یک فاجعه منجر شود، روباتSakura No. ۲بدون هیچگونه محدودیتی وارد این نوع مکانها شده و از بروز حوادثسخت جلوگیری می کند.

این فناوری جدید توسط صنایع سنگین میتسوبیشی و با همکاری انستیتو فناوریChibaطراحی و ساخته شده است.

Sakura No. ۲یک روبات کنترل از راه دور و متحرک است که مهمترین ویژگی آن مقاوم بودن در برابر انفجار است. از این رو می توان آن را یکی از بهترین ابزارهای کاربردی در محیط هایی دانست که مملو از گاز شده اند، جایی که کوچکترین جرقه ای به شکل گیری انفجاری مهیب منجر خواهد شد.

این روبات کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف خواهد داشت که از آن جمله می توان به تونلهای زیرزمینی، پالایشگاههای نفت، تأسیسات تولید مواد شیمیایی مختلف، میادین گازی و حتی خانه اشاره کرد.

طراحان در ساخت این روبات از پوشش مقاوم در برابر فشار و انفجار برای محافظت از باتریهای لیتیوم یونی، سیستم مدیریت مصرف باتری، موتور الکتریکی و سیستم کنترل کننده این روبات استفاده کرده اند.

این روبات ۶۰ کیلوگرم وزن داشته و ۱.۲ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت دارد.Sakura No. ۲به گونه ای ساخته شده که می توان آن را از فاصله ۱۰۰ متری هم کنترل کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه