English

نقشه سه بعدی اتمسفر مشتری تهیه می شود

همه تصورات ما از مشتری ناشی از مشاهداتی است که با استفاده از تلسکوپ های زمینی صورت گرفته اما به زودی نقشه سه بعدی از اتمسفر این سیاره با تکیه بر مشاهدات کاوشگر «جونو» ترسیم خواهد شد.

نقشه سه بعدی اتمسفر مشتری تهیه می شود

به گزارش خبرگزاری موج، به زودی کاوشگر جونو وارد مدار مشتری خواهد شد تا یکی از تاریخی ترین لحظات در علوم فضایی رقم بخورد.

این کاوشگر پس از ورود به مدار مشتری به تصویربرداری از آن و ارسال انبوهی از اطلاعات به زمین مشغول می شود. با این حال طی روزهای اخیر دانشمندانی که این مأموریت را دنبال می کنند بیکار ننشسته و با استفاده از تصاویر مادون قرمز تهیه شده از مشتری دریافته اند که این سیاره دارای اتمسفری بسیار فعال است.

ازآنجاکه یکی از مأموریتهای مهم کاوشگر جونو بررسی تغییرات مختلف در اتمسفر مشتری است، دانشمندان ناسا به دنبال نگاهی عمیق به رفتار اتمسفر این سیاره هستند.

بر اساس برنامه ریزی هایی که از قبل صورت گرفته و به محض ورود این کاوشگر به مدار مشتری، دانشمندان با استفاده از تصاویری که از این سیاره در اختیار دارند و همچنین داده های جدیدی که از جونو دریافت می کنند نقشه سه بعدی از اتمسفر مشتری را ترسیم خواهند کرد.

تهیه تصویری مادون قرمز از مشتری کمک زیادی به دانشمندان در آماده شدن برای رویارویی بی سابقه با این سیاره کرده است. برای این منظور دانشمندانی از رصدخانه جنوبی اروپا(ESO) از پیشرفته ترین فناوری های دیجیتالی به همراه تکنیک آنالوگی موسوم به «تصویربرداری شانسی» استفاده کرده اند. در این روش دانشمندان تصاویر متعددی را از یک زاویه معین تهیه می کنند.

ناسا کاوشگر جونو را با هزینه خیره کننده ۱.۱ میلیارد دلار به فضا فرستاده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه