English

طعم واقعی اندروید در دسکتاپ را بچشید + تصاویر

سیستم‌عامل اندروید امروزه در محصولات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل این امر نیز بسیار واضح است چرا که این پلفترم، بسیار انعطاف‌پذیر است، متن باز ارائه شده و امکانات و قابلیت‌های بسیار زیادی را در اختیار توسعه‌دهندگان و کاربران قرار می‌دهد.

طعم واقعی اندروید در دسکتاپ را بچشید + تصاویر
به گزارش خبرگزاری موج، Remix OS نام سیستم‌عامل جدیدی است که مخصوص رایانه‌ها و بر پایه اندروید توسعه داده شده است. کمپانی jide که توسعه‌دهنده این سیستم‌عامل است هدف از ایجاد آن را بهره‌وری آسان و استفاده از قابلیت‌هایی از اندروید اعلام کرده که تا کنون در هیچ سیستم‌عامل دیگری تجربه نکرده‌اید.

ویژگی‌های اصلی

  • ویژگی‌های کلیدی Remix OS بدین شرح است:
  • قابلیت‌های چند وظیفه‌ای(MultiTasking)
  • نوار وظایف(TaskBar)
  • نوتیفیکیشن‌ها(Notifications)
  • صفحه‌کلید(Keyboard)
  • راست کلیک(Right Click)
  • مدیریت فایل(File Manager)
  • گوگل پلی(Google Play)
  • بروزرسانی(Updates)
در واقع می‌توان گفت ریمیکس اواس آمده تا تجربه استفاده از اندروید را در یک پی‌سی ارائه دهد، آن هم به صورت تمام و کمال. برای استفاده از این سیستم‌عامل نیازی به طی کردن مراحل پیچیده نخواهید داشت و فقط کافی است تا بر اساس دستورالعمل وب‌سایت رسمی Remix OS پیش بروید. این سیستم‌عامل بر پایه اندروید x۸۶ ساخته شده که بنا به اعلام تیم سازنده آن، باعثمی‌شود توسعه این گام‌های بعدی برای توسعه Remix OS برداشته شود و نیز تطبیق‌پذیری این سیستم‌عامل را افزایش می‌دهد.یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این سیستم‌عامل را می‌توان قابل استفاده بودن آن در اکثر سیستم‌ها حتی سیستم‌هایی با مشخصات فنی ضعیف دانست. اگر یک لپ‌تاپ یا رایانه قدیمی دارید که مشخصات فنی آن باعثشده عملا در انباری خانه‌تان گرد و خاک بخورد، شاید حالا وقت آن است که با نصب Remix OS بر روی آن، مجددا حیات را به سیستم قدیمی خود برگردانید. فقط کافیست به این موضوع فکر کنید که همین حالا بیش از ۱‍. ۶ میلیارد اپلیکیشن برای اتدروید ساخته شده و این یعنی می‌توانید دستگاه قدیمی خود را به یک ابزار کاربردی برای مواردی چون تماشای فیلم، انجام بازی، و … تبدیل کنید.از جمله دیگر ویژگی‌های مهم ریمیکس اواس این است که امکان نصب آن در کنار سایر سیستم‌عامل‌ها براحتی وجود دارد. شما می‌توانید این سیستم‌عامل را در کنار ویندوز، مک یا لینوکس بوت کنید.

نصب

پس از دانلود فایل فشرده این سیستم‌عامل، شما یک نصب‌کننده مبتنی بر ویندوز و فایل‌ iso سیستم‌عامل را در اختیار خواهید داشت. این نصب‌کننده برای کاربران ویندوز ۷ تا ویندوز ۱۰ آماده شده است. کاربران لینوکس و مک برای نصب Remix OS باید مراحل بیشتری را انجام دهند. بهتر است شرکت Jide ابزارهای بیشتری را برای نصب آسان Remix OS بر روی دستگاه‌هایی با سخت‌افزارهای مختلف آماده کند تا بتوان مراحل نصب این سیستم‌عامل را کاربرپسند‌تر تلقی کرد. اما روش نصب در ویندوز را در این مطلب مد نظر قرار می‌دهیم چرا که این سیستم‌عامل کاربران بیشتری دارد. شما می‌توانید در کنار ویندوز از Remix OS به صورت Dual Boot بهره ببرید. نصب کننده به شما امکان نصب این سیستم‌عامل را بر روی هارد درایو یا یک فلش USB می‌دهد. اما نصب بدون استفاده از این نصب‌کننده نیاز به تجربه کاربری پیشرفته دارد و اگر در این کار حرفه‌ای نباشید بهتر است آن را فراموش کنید.

کارایی و عملکرد

پیش از نصب و استفاده از Remix OS از آنجا که تا کنون با سیستم‌عامل‌های مختلفی کار کرده بودم، گمان می‌کردم در یک دستگاه با مشخصات فنی متوسط شاید چندان روان عمل نکند. اما علی‌رغم استفاده از یک لپ‌تاپ اچ‌پی مدل elitebook ۲۵۴۰p که ۴ گیگ رم پردازشی و پردازنده core i۵ داشت، این سیستم‌عامل به طرز شگفت‌انگیزی نرم و روان بود. در نمودار زیر می‌توانید بنچمارک رسمی Remix OS را که در وب‌سایت این سیستم‌عامل نیز منتشر شده مشاهده کنید.شاید پیش‌داوری نادرستی که به آن اشاره شد به شبیه‌سازهایی مرتبط باشد که تا کنون برای اجرای اندروید و محیط ویندوز تجربه کرده بودیم که در آن‌ها اکثر بخش‌ها بخوبی کار نمی‌کرد یا با لگ‌های گاه و بی‌گاه مواجه می‌شدیم. اما بگذارید خیالتان را راحت کنیم که نصب Remix OS واقعا ارزشش را دارد چرا که این سیستم‌عامل برای استفاده در حالت دسکتاپ بسیار بهینه‌سازی شده و شما به محض ورود به محیط آن، به یاد محیط ویندوز، لینوکس و شاید هم مک بیفتید. این نکته را نمی‌توان یک ویژگی منفی تلقی کرد چرا که این شباهت باعثمی‌شود راحت‌تر خود را با محیط آن تطبیق دهید. در ادامه ویژگی‌های مهم رابط کاربری Remix OS را مرور می‌کنیم.

نما و ظاهر

ریمیکس او‌اس رابط کاربری جذابی نسبت به سایر نسخه‌های بهینه شده اندروید برای پی‌سی دارد. جدا از نمای اندروید برای تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند، Remix OS اما بیشتر به رابط کاربری عمومی لینوکس یا ویندوز ۷ شباهت دارد. یک پنل در بخش پایینی نمایشگر قرار داده شده است. یک دکمه Start نیز یک لیست شبکه‌ای از تمامی اپلیکیشن‌های نصب شده را در اختیارتان قرار می‌دهد. در واقع همه اپلیکیشن‌ها در این بخش قرار داده شده‌اند. در سمت راست نیست یک پنل قرار دارد که بخش System Try و نوتیفیکیشن‌ها را تشکیل می‌دهد. درست مثل سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و مک، شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را در به صورت تمام صفحه بر روی نمایشگر اجرا کرده یا هر اپلیکیشن دلخواهی را با استفاده از کناره‌های آن تغییر اندازه دهید. علاوه بر این همانند سه سیستم‌عامل یاد شده در Remix OS می‌توانید هر اپلیکیشن‌ را در یک پنجره اجرا کرده و از قابلیت‌های چند پنجره‌ای بهترین استفاده را ببرید. Remix OS روش خوبی را برای اجرای اپلیکیشن‌ها در پنجره‌های جدا از هم در پیش گرفته و آنچه ما از کار با اجرای همزمان چند اپلیکیشن در این سیستم‌عامل حس کردیم، چیزی جز حس خوب نبود. شما پنل‌های لازم برای دریافت نوتیفیکیشن‌ها، دسترسی سریع به تنظیمات و هر بخش دیگری را در اختیار دارید. علاوه بر این فراموش نکنید که این سیستم‌عامل در دستگاه‌های لمسی بسیار کاربردی‌تر می‌شود چراکه شما می‌توانید به بهترین حالت ممکن از قابلیت‌های لمسی در این سیستم‌عامل بهره ببرید. در زیر می‌توانید تصاویر بخش‌های مختلف این سیستم‌عامل را مشاهده کنید.

قابلیت‌های اندرویدی

Remix OS بر پایه اندروید ۵.۱. ۱ توسعه داده شده است. برخلاف نسخه‌های قبل که از جانب Jide و سایر شرکت‌هایی که اندروید را برای اجرا در پی‌سی بهینه کرده‌اند، منتشر شده‌، نسخه آزمایشی رمیکس او‌اس امکان بروزرسانی OTA را به نسخه‌های بروزتر این سیستم‌عامل را ارائه می‌دهد. در جدیدترین نسخه آزمایشی Remix OS خبری از Google Play Store نیست. توسعه‌دهندگانی مثل Jide بر اساس قوانین گوگل، حق ندارند تا نرم‌افزارهای گوگل را به صورت پیشفرض در سیستم‌عامل اندوید تغییر داده شده جای دهند. اما شما به عنوان یک کاربر می‌توانید خودتان اپلیکیشن‌های گوگل را نصب کنید.برای انجام این کار چند مرحله کوچک را باید انجام دهید. اگر شما فایل‌های apk را بر روی دستگاه خود داشته‌ باشید، می‌توانید همانطور که آن‌ها را در گوشی یا تبلت خود نصب می‌کنید در سیستم‌عامل مجهز به Remix OS نیز نصب کنید. سیستم‌عامل مورد بحثرا می‌توان یک گام بزرگ در یک مسیر درست دانست. در این نسخه آزمایشی تمامی امکانات سیستم‌عامل اندروید در قالب یک سیستم‌عامل بهینه برای پی‌سی ارائه می‌شود. خوبی دیگر این سیستم‌عامل همانطور که گفته شده امکان بهره بردن از نسخه‌های جدید اندروید بر روی دستگاه‌های سازگار با آن است.اگر شما نمی‌خواهید این سیستم‌عامل را بر روی هارد دیسک خود نصب کنید امکان استفاده از آن بر روی یک USB یا DVD بدون نیاز به نصب وجود دارد. در این شرایط همیشه یک سیستم‌عامل آماده را می‌توانید با خود به همراه داشته باشید که در بیشتر دستگاه‌ها قابل استفاده است. نقاط قوت:
  • بهینه بودن برای اجرا بر روی سیستم‌هایی با سخت افزار ضعیف
  • سرعت بالا و عمکلرد کاملا روان و بدون لگ
  • امکان نصب و استفاده از همه اپلیکیشن‌های اندروید
  • امکان استفاده از چندین اپلیکیشن به صورت همزمان در پنجره‌های جداگانه و قابل تنظیم
  • دسترسی سریع به لیست اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن‌ها و نیز بخش تنظیمات
  • رابط کاربری بسیار بهینه برای استفاده از اندروید به عنوان یک سیستم‌عامل کامل
نقاط ضعف:
  • عدم پشتیبانی از برخی کلیدهای میانبر در ویندوز(مثل تعویض زبان)
  • عدم ارائه زبان فارسی برای محیط کاربری
  • جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل بر پایه اندروید ۵.۱. ۱ است که با توجه به انتشار اندروید مارشمالو بهتر است بر پایه اندروید ۶ ساخته شود
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه